افزایش صددرصدی جمعیت مرتلین قرآن در استان قزوین
کد خبر: 4134719
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

افزایش صددرصدی جمعیت مرتلین قرآن در استان قزوین

دبیر شورای قرآن استان قزوین با بیان اینکه طی دو سال اخیر با رشد صددرصدی مرتلین قرآن روبه‌رو هستیم، گفت: در حال حاضر ۳۱ مرتل حاذق در استان قزوین با مجوز تلاوت از شورای عالی قرآن فعالیت می‌کنند.

مجید وفاپور

مجید وفاپور، دبیر شورای قرآن استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به افزایش جمعیت مرتلان قرآن در قزوین، گفت: طی دو سال اخیر با رشد صددرصدی در عرصه‌ مرتلین قرآن روبه‌رو هستیم و در حال حاضر ۳۱ مرتل حاذق قرآن در استان قزوین فعالند که مجوز تلاوت را از شورای عالی قرآن دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: صدا و سیمای استان قزوین نیز در اذانگاه سحر و افطار از مؤذنین قزوینی استفاده می‌کند که تعداد آن‌ها در کشور کم نظیر است. مؤذنان رادیو نونهالان هستند و در تلویزیون نوجوانان و پیشکسوتان اذان می‌گویند.

دبیر شورای قرآن استان قزوین اظهار کرد: قبل از ماه مبارک رمضان ۷۰ نفر از متقاضیان رشته اذان در آزمون شرکت کردند که از میان آن‌ها ۲۱ نفر پذیرفته شدند و در حال حاضر صوت اذان آن‌ها در وقت اذان صبح و مغرب از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

وی بیان کرد: سراسر استان قزوین در شهرستان‌ها جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم در حال برگزاری است که محور اصلی جزء خوانی مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر است که از طریق شبکه استانی سیمای مرکز قزوین و شبکه سراسری هم پخش می‌شود.

وفاپور خاطرنشان کرد: مرتلین این محفل نورانی کسانی هستند که در گذشته در امتحان شورای عالی قرآن پذیرفته شده‌ بودند. نیروی‌های جدید هم طی فراخوانی قریب به چهار نمونه آیاتِ نیم جزیی را ترتیل‌خوانی کردند که با بررسی انجام شده در تهران تأیید شده و بازوی توانمند ما جلسات ترتیل جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha