کتابخانه‌های عمومی بستر مناسبی برای آموزش کسب‌‌وکارهای نوپا باشد
کد خبر: 4116216
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

کتابخانه‌های عمومی بستر مناسبی برای آموزش کسب‌‌وکارهای نوپا باشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند بستر مناسبی در جهت عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش کسب و کارهای نوپا باشد.

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم امروز یک بهمن‌ماه، در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قطبی، مدیر خانه خلاق و نوآوری اشراق و جمعی از دست اندرکاران رویداد تانا(توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند بستر مناسبی در جهت عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش کسب و کارهای نوپا باشد.

وی افزود: این زمینه سبب شده است تا فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری(ایفلا)، رهنمودهایی را برای کتابخانه‌های عمومی در این خصوص منتشر کند که براساس همین رهنمودها در ایران نیز دومین همایش بین‌المللی نهاد کتابخانه‌های عمومی با موضوع «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» به زودی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از فرصت برگزاری رویداد تانا در جهت رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی استفاده کنیم و همچنین این رویداد نیز بتواند نقش خود را به عنوان حلقه اتصال بین مجموعه‌های اجتماعی، فرهنگی وآموزشی با مجموعه‌های علمی، پژوهشی و استارتاپی ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: کسب و کارهای کوچک و نوپای استان به واسطه این طرح می‌توانند به عنوان واسطه‌هایی در رشد و توسعه فرهنگی استان نقش‌آفرینی کنند و نیازهایی را که بر مبنای آینده‌پژوهی و بر اساس ایده‌ها شکل گرفته را عملیاتی کنند.

موفقیت «تانا» در گرو استقبال دستگاه‌های اجرایی است

همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قطبی، مدیر خانه خلاق و نوآوری اشراق در این دیدار با اشاره به فرایند برگزاری رویداد «تانا» در استان قم بیان کرد: موفقیت این رویداد و کسب اهداف آن در گرو استقبال دستگاه‌های اجرایی و اعلام و احصای نیازهای فناورانه آن‌ها است.

وی افزود: رویدادهای تانا(توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) ابتکار ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هدف از آن ایجاد فرصت برای رفع نیازهای اساسی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری و از طریق انتقال و تبادل فناوری با حمایت‌های ملی و استانی است.

انتهای پیام
captcha