بامداد ۲۵ خرداد، اعزام نخستین گروه حجاج زنجانی به سرزمین وحی
کد خبر: 4064190
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
قاسمی خبر داد

بامداد ۲۵ خرداد، اعزام نخستین گروه حجاج زنجانی به سرزمین وحی

مدیر فرودگاه زنجان بیان کرد: اولین گروه حجاج زنجانی ساعت ۳:۴۵ بامداد روز چهارشنبه (۲۵ خردادماه) و دومین گروه ساعت ۲۲:۰۵ شامگاه همان روز اعزام خواهند شد که در هر پرواز ۲۶۰ نفر حضور خواهند داشت.

اعزام حجاج زنجانی

محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به جزئیات اعزام حجاج زنجانی، بیان کرد: اولین گروه حجاج زنجانی ساعت ۳:۴۵ بامداد روز چهارشنبه (۲۵ خردادماه) و دومین گروه ساعت ۲۲:۰۵ شامگاه همان روز اعزام می‌شوند که در هر پرواز ۲۶۰ نفر حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: امسال ۴۹۵ زائر از فرودگاه زنجان به سفر حج اعزام خواهند شد. عوامل اجرایی نیز طبق برنامه بخشی از فرودگاه زنجان و بخشی نیز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بدرقه خانواده‌ها از ترمینال زنجان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: طبق تدابیری که اندیشیده شده است، حجاج در ترمینال زنجان بدرقه خواهند شد و سپس با اتوبوس به سمت فرودگاه زنجان حرکت خواهند کرد. امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از ازدحام جمعیت در فرودگاه زنجان جلوگیری شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای رفاه حجاج، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تاخیر در پروازها نداشته باشیم و امکانات رفاهی اولیه نیز تدارک دیده شده است.

قاسمی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته اعزام حجاج صورت نگرفته است، افزود: به دلیل شرایط بیماری کرونا طی ۲ سال گذشته اعزام حجاج صورت نگرفت و این سفر برای اولین بار پس از ۲ سال اتفاق می‌افتد.همچنین فرودگاه زنجان جزو فرودگاه‌های ۱۸ گانه کشوری برای اعزام حجاج است و پیش‌بینی می‌کنیم که زائران با امنیت کامل به سمت مدینه بروند.

وی با اشاره به تاریخ بازگشت زائران از سفر حج گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجاج در تاریخ ۲۶ تیرماه از سفر بازخواهند گشت اما امکان جابه‌جایی این تاریخ وجود دارد.

انتهای پیام
captcha