«چهل» به سبک زندگی ایرانی-اسلامی نظر دارد
کد خبر: 4061040
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
مرتضویان به ایکنا خبر داد:

«چهل» به سبک زندگی ایرانی-اسلامی نظر دارد

مستند بلند «چهل» را با محوریت سبک زندگی ایرانی-اسلامی در حال تولید دارم.

سید هاشم مرتضویان، مستندساز در گفت‌وگو با ایکنا  با بیان این‌که مستندی با محوریت سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در دست ساخت دارد، بیان کرد: برخی معضلات که امروز در جامعه رایج شده نشات گرفته از سبک زندگی است زیرا با فاصله گرفتن از آموزه‌های ایرانی–اسلامی مشکلاتی چون بالا رفتن سن ازدواج و کوچک شدن خانواده‌ها پیش آمده است. این کار تلاش دارد ارزیابی از این موضوع داشته باشد.

وی افزود: «چهل» عنوان این مستند است که در 90 دقیقه تولید می‌شود. این کار هم‌اکنون در حال تدوین است و فیلمبرداری آن نیز چندی پیش به پایان رسید. این مستند در اصفهان جلوی دوربین رفته و شهرداری اصفهان در تولید آن مشارکت دارد. بخش دیگری از سرمایه این مستند را خود با هزینه شخصی تامین کرده‌ام. کارگردانی این کار را  نفیسه توتونی بر عهده داشته و من در مقام تهیه‌کننده در کار حضور دارم.

این مستندساز درباره دیگر کارش هم چنین توضیح داد: «عروس سنگ» دیگری مستندی است که هم اکنون در حال تدوین آن هستم و به زودی آماده نمایش خواهد شد. این اثر در مناطق کوهستانی دماوند جلوی دوربین رفته و در آن روایتی از صعود زنان کوهنورد را به قله دماوند شاهدیم.

این کارگردان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری این سریال شخصی است البته بخشی از بودجه کار را شهرداری اصفهان بر عهده دارد. لازم به ذکر است این مستند را به صورت مشترک با فائزه سمیعی انجام داده‌ام.

وی در انتهای خبر خود آورده است: کاری دیگر در مرحله پژوهش دارم که قرار است در آن به بخشی از زندگی دکتر نیازمند توجه شود. این کار «مرد نه میلیون دلاری» نام دارد و هم اکنون مراحل پژوهشی را طی می‌کند و برای ساخت آن به دنبال سرمایه‌گذار هستم. این فیلم به موضوع توسعه و پیشرفت‌های علمی کشورمان نظر دارد.

انتهای پیام
captcha