نشست افطاری «وحدت و مقاومت» در شهرستان سقز برگزار شد
کد خبر: 4052163
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

نشست افطاری «وحدت و مقاومت» در شهرستان سقز برگزار شد

نشست روحانیون اهل سنت و تشیع با محوریت افطاری « وحدت و مقاومت» به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در شهرستان سقز برگزار شد.

نشست «افطاری وحدت و مقاومت» در شهرستان سقز برگزار شد

به  گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست روحانیون اهل تشیع و اهل سنت که با محوریت «افطاری وحدت و مقاومت» امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در شهرستان سقز برگزار شد، اظهار کرد: امروز قدس، قبله اول مسلمانان زیر چکمه‌های دژخیمان صهیونسیت است و باید با اتحاد تمام مسلمانان جهان آزاد شود.

وی افزود: دشمن همواره در صدد این بوده که بین مسلمانان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند و ترورو به شهادت رساندن سه روحانی طی ماه گذشته در همین راستا بوده که با هوشیاری تمام این نقشه شوم آنان خنثی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: مسلمانان ایران اسلامی سال‌هاست که برادروار در کنار هم زندگی می‌کنند و دشمن به ویژه صهیونیسیم غاصب به همین خاطر همیشه تلاش کرده است بین ما تفرقه ایجاد کند چراکه وحدت تنها راه شکست آنان در این مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز روحانیان علاوه بر ترویج دین، وظیفه سنگینی هم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان که همان تفرقه است بر عهده دارند و باید در سطح جامعه بیش از هر زمان دیگری روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس در تمام شهرهای استان کردستان برگزار خواهد شد، افزود: باید مردم، مسئولان و همه اقشار مردم با حضور همه جانبه در این راهپیمایی، باردیگر همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی ابراز کنند.

وی با دعوت مجدد از همه برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس که از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، گفت: باید با اتحاد و یکپارچگی در هم شکستن رژیم کودک‌کش صهیونیستی را جلوتر بیندازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: امروز روحانیان علاوه بر ترویج دین، وظیفه سنگینی هم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان که همان تفرقه است، بر عهده دارند و باید در سطح جامعه بیش از هر زمان دیگری روشنگری کنند.

ماموستا عبدالباسط کریمی یکی از روحانیون سقزی در ادامه این نشستبا اشاره به اینکه قدس شریف متعلق به همه مسلمانان جهان است، بر حفظ وحدت در برابر دشمنان تأکید کرد.

وحدت را رمز پیروزی اسلام بر کفر دانست و در این رابطه از همه مؤمنین خواست وحدت خود را در برابر تمام پیلان دشمنان حفظ کنند.

وی افزود: ما روحانیان اهل سنت و اهل تشیع با هم هیچ مشکلی نداریم و این دشمن است که هرازگاهی با فتنه‌های مختلف از جمله به شهادت رساندن روحانیان از هر دو مذهب در صدد تفرقه هستند که باید در برابر آنان هوشیار بود.

ماموستا کریمی ادامه داد: ما دیدیم که حزب الله در جنگ 33 روزه دشمن صهیونیستی را به زانو در آورد و این نشان از درماندگی این دشمن غاصب در برابر اتحاد مسلمانان است.

وی به تعبیر امام راحل امت که فرمود اگر هر کدام از مسلمانان یک لیوان آب بر روی دشمن صهیونیست بریزند آنان غرق خواهند شد، گفت: این به معنی اتحاد مسلمانان در برابر این رژیم فتنه انگیز است که باید در برابر آنان به وحدت کامل برسیم.

این روحانی اهل سنت افزود: سیاست قوم یهود امروز باعث جدایی مسلمانان در اقصی نقاط جهان شده است که باید با هوشیاری این فتنه را خفه کرد.

وی با بیان اینکه فرموده صریح خداوند است که قوم یهود دست از سر مسلمانان بر نخواهند داشت، یادآور شد: باید در این برهه حساس کنونی اختلافات را کنار گذاشت و تلاش کنیم با اتحاد هم دسیسه‌های رژیم اشغالگر قدس را بر هم بریزیم.

انتهای پیام
captcha