برخورد پليس زنجان با حرمت‌شكنان ماه رمضان
کد خبر: 4046256
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

برخورد پليس زنجان با حرمت‌شكنان ماه رمضان

فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با افراد و صنوفی که حرمت ماه رمضان را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

ماه رمضان

به گزارش ایکنا از زنجان، سردار رحیم جهانبخش صبح امروز (14 فروردین‌ماه) اظهار کرد: انتظار می‌رود با حفظ نظم و امنیت هنگام حضور در آیین‌های مذهبی و با همکاری مداوم و موثر مردم با ماموران انتظامی استان، ضمن برقراری آرامش و امنیت اجتماعی، تخلفات نیز در این ماه مبارک کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در این ماه گشت‌های پلیس، ویژه‌تر فعالیت می‌کنند، افزود: به‌ویژه در شب‌های قدر که مردم منازل خود را ترک می‌کنند، پلیس وظیفه دارد از حریم آن‌ها پاسداری کند.

این مسئول با تاکید بر احترام به حقوق شهروندی و حرمت ماه رمضان، تصریح کرد: شهروندانی که به دلایلی از جمله مسافرت، بیماری و یا هر عنوان دیگر قادر به روزه گرفتن نیستند، از هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه‌خواری است مانند خوردن،‌ آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام پرهیز کنند.

جهانبخش با اشاره به اینکه به مناسبت ماه رمضان رستوران‌ها و مراکز ارائه خدمات غذایی از اذان صبح تا افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند، یادآور شد: فعالیت این مراکز خدماتی از افطار تا سحر مجاز است.

این مقام انتظامی از بازدیدهای غیرمترقبه از صنوف را از جمله برنامه‌های پلیس در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه رمضان را رعایت نکرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی کنند، برحسب وظیفه برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های پلیس، تامین نظم و امنیت عمومی و فراهم کردن امکان حضور مردم در مساجد، تکایا با اجرای طرح‌های انتظامی - ترافیکی است، خاطرنشان کرد: طرح‌های ترافیکی ویژه که برای رفاه حال مردم، به‌ خصوص در ترافیک افطار و شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر برگزار می‌شود، در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha