استقبال فرهنگی کردستانی‌ها از مسافران نوروزی
کد خبر: 4044798
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

استقبال فرهنگی کردستانی‌ها از مسافران نوروزی

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پذیرایی فرهنگی کردستانی‌ها با اجرای چهار نمایش خیابانی ویژه‌برنامه شادمانه کردستان خبر داد و گفت: اجرای این نمایش‌های خیابانی از ششم فروردین‌ماه در سطح شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

نمایش های نوروزی

ماجد رموزی، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ایام عید نوروز به دلیل حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم استان کردستان بوده است.

وی افزود: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با همت دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این ایام با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نمایش‌های خیابانی از مسافران نوروزی استقبال خواهد کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای نمایش‌های خیابانی نوروزی در قالب ویژه‌برنامه شادمانه کردستان خبر داد و بیان کرد: این نمایش‌های ‌ خیابانی در شهرهای مریوان، سقز، قروه و بانه اجرا خواهد شد.

وی ویژه‌برنامه ‌شادمانه کردستان را شامل چهار نمایش «کاروبار»، «زندگی خاکستری»، «غولک‌های نازنین» و «زندگی مجازی» دانست و گفت: این نمایش‌ها از ششم تا 12 فروردین‌ماه در سطح شهرستان‌های استان کردستان نمایش داده می‌شود.

رموزی با اشاره به اینکه این نمایش‌های رأس ساعت شش عصر نمایش داده می‌شود، ادامه داد: نمایش «کاروبار» به کارگردانی سوران حسینی در روزهای ششم، هفتم و هشتم فروردین در پارک‌های شانو و ملت مریوان به اجرا در می‌آید.

وی اظهار کرد: نمایش «زندگی خاکستری» به کارگردانی نوید مرتضایی در روزهای هفتم، هشتم و نهم فروردین در پارک شهر شهرستان سقز اجرا می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: نمایش «غولک‌های نازنین» به کارگردانی موسی هدایتی در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم همین ماه در پارک‌های شهید بهشتی و رضوان شهرقروه به اجرا درمی‌آید.

وی در پایان یادآور شد: نمایش «زندگی مجازی» به کارگردانی بختیار احمدپور هم در روزهای نهم، دهم و یازدهم فروردین در پاساژ بهشت و سه راه بویین شهر بانه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha