کارگاه پوستر با موضوع «خشونت ممنوع» در یاسوج برپا شد
کد خبر: 4032903
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

کارگاه پوستر با موضوع «خشونت ممنوع» در یاسوج برپا شد

کارگاه یک روزه پوستر با موضوع «خشونت ممنوع» در محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در یاسوج برگزار شد.

کارگاه پوستر

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: کارگاه یک روزه پوستر با موضوع «خشونت ممنوع» در محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در استان و استفاده از اسلحه در یاسوج برگزار شد.

وی افزود: ورکشاپ یک روزه پوستر با موضوع خشونت ممنوع، محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در استان و نه با اسلحه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در این برنامه تعداد ۱۰ تن از هنرمندان و طراحان گرافیک استانی حضور یافته که تلاش داشتند تا با پرداختن به ابعاد مختلف سنت اشتباه استفاده از اسلحه در مراسم شادی و شیون و نقش آن در شکل‌گیری نزاع‌های دسته جمعی در استان، با خلق اثر در حوزه پوستر به این معضلات بپردازند.

اسلامی تصریح کرد: این مرکز با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و دادسرای عمومی استان برای کمک به بهبود فضای زیست اجتماعی در استان و ترویج فرهنگ همدلی، تعاون و مهرورزی و تقبیح خشونت و درگیری اقدام به برگزاری برنامه‌های هنری در سطح شهر یاسوج کرده است.

وی عنوان کرد: دو کارگاه نقاشی و پوستر و سه نمایش خیابانی با موضوع فضیلت‌های فرهنگ عشایری و نفی سنت‌های غلط بومی از جمله استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا در سطح یاسوج طی دو هفته برگزار و اجرا می‌شوند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: مردم استان ما همه خاطرات تلخی از استفاده نابجا از سلاح در برخی آئین‌های شادی و عزا دارند آنجا که بر اثر یک سهل انگاری یک مراسم شادی به عزا تبدیل شد و یا یک مراسم عزا به دو عزا و گاهی چند عزا بدل شد.

وی یادآور شد: همه این‌ها محصول سنت اشتباه استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی و نگهداری اسلحه در خانه است و چه جان‌هایی که بر اثر این فرهنگ نادرست از دست رفتند.

اسلامی اظهار کرد: قوه قهریه تنها راه حل رفع مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیست و قطعاً زبان هنر به دلیل ماندگاری و اثرگذاری بهترین راه برای درمان این زخم‌ها و ترویج و تقویت فرهنگ همدلی و دوستی است.

انتهای پیام
captcha