اعزام‌های عتبات محدودیت تعداد نفرات ندارد / اعلام قیمت‌ها هنگام ثبت‌نام قطعی
کد خبر: 4008599
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
صحبت‌الله رحمانی خبر داد؛

اعزام‌های عتبات محدودیت تعداد نفرات ندارد / اعلام قیمت‌ها هنگام ثبت‌نام قطعی

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر که برای پیش ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات محدودیتی برای تعداد وجود ندارد، گفت: در خصوص سفرهای زمینی منتظر نظر دولت عراق در خصوص روادید هستیم.

ثبت‌نام بدون محدودیت اعزام به عتبات/ قیمت‌ها هنگام ثبت‌نام قطعی اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه اکنون پیش‌ ثبت‌نام اعزام زائران به صورت هوایی به عتبات عالیات در حال انجام است، گفت: سامانه‌ای که برای پیش ثبت‌نام زائران اعلام شده است، (http://atabat.haj.ir) سامانه جامع دفاتر کارگزاری زیارتی کشور است و وقتی فردی در این سامانه ثبت‌نام می‌کند، دفتر زیارتی خود را انتخاب می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای تعداد ثبت‌نام‌ها محدودیتی وجود دارد، گفت: خیر؛ محدودیتی نیست و به هر تعداد زائر ثبت‌نام کند به صورت هوایی اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام رحمانی در خصوص قیمت‌ بسته‌های متعدد سفر که به زائران ارائه می‌شود، گفت: قیمت‌ها در هنگام ثبت‌نام قطعی به زائران اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا روند موجود به معنی از سرگیری سفرهای زمینی نیز خواهد بود، گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم دولت عراق در خصوص وضعیت ویزای سفرهای زمینی چه تصمیمی می‌گیرد.

یادآوری می‌شود، پس از سال‌ها مطرح بودن مسئله حذف روادید سفر بین دو کشور ایران و عراق، همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق از تصمیم دولت عراق برای لغو روادید سفر هوایی مردم ایران به عراق و اجرایی شدن این تصمیم خبر داد.

البته همچنان سفر زمینی بین دو کشور به دلیل شرایط کرونا ممنوع است و فعلاً نیز در خصوص حذف روادید سفر زمینی دولت عراق تصمیم خود را اعلام نکرده است. پس از اعلام حذف روادید از سوی دولت عراق، سازمان حج و زیارت ایران که تنها متولی قانونی ساماندهی سفرهای زیارتی است، از آغاز پیش‌ثبت نام برای سفر هوایی به عراق خبر داد.

پیش از این نیز سفر زائران به صورت هوایی به کشور عراق صورت می‌گرفت اما با تصمیم سازمان حج و زیارت از این پس سفرهای زیارتی به عراق می‌تواند در قالب کاروان‌های زیارتی و به صورت ساماندهی شده انجام شود.

یادآوری می‌شود، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره زمانی 1400/08/23 تا 1400/10/30 می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://atabat.haj.ir) برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha