کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3993474
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
به همت مرکز منش جهاددانشگاهی؛

کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» در اردبیل برگزار شد

مدرس دوره‌های خلاقیت و دکترای استراتژیک، گفت: کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» به صورت مجازی به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، هوشنگ شریفی نمین، مدرس دوره‌های خلاقیت و دکترای استراتژیک، ششم شهریورماه از برگزاری کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» به صورت مجازی به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و گفت: عوامل فردی، اجتماعی و فرایندی متعددی برای نیل به نوآوری دخالت دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها و رعایت برخی ویژگی‌ها می‌تواند به عنوان یک مبتکر و مخترع عمل نماید.

شریفی با بیان اینکه درک متفاوت، تخیل، پرورش و تلاش و الهام گیری از جمله عوامل فردی محسوب می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ، تمدن سیستمی، جو و ارزش سازمانی یا خانواده نیز جزو عوامل اجتماعی خلاقیت می‌باشند.

وی با تاکید بر این نکته که بسیاری از مشکلات بشریت از طرز سئوالات آن‌ها آغاز می‌شود، ادامه داد: باید بدانیم خلاقیت خود به عنوان یک مهارت مطرح است، اما مسیر تبدیل آن به مهارت با دخالت پدر و مادر، معلمان و روسایی که قواعد و قوانینی را درباره رفتار‌های قابل قبول تجویز می‌کنند خنثی و بی نتیجه می‌شود و از آنجا که تعداد کمی از رفتار‌ها مجاز شمرده می‌شود، خلاقیت سرکوب می‌شود.

مدرس دوره‌های خلاقیت و دکترای استراتژیک، تصریح کرد: خلاقیت هنری، کودکان، علمی، تکنولوژیکی، مدیریتی، صنعتی و روزانه انواع خلاقیت هستند که می‌توانند تحت تاثیر محصول، امکانات، خلاقیت فردی و گروهی و فرآیند‌ها می‌توانند به شکل ویژه‌ای خود را بروز دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت ایده پردازی، گفت: برای اینکه بتوان بهترین مجموعه ارزش‌ها را در یک ایده یا کسب و کار کشف کرد باید پا را از تمرکز در حوزه فعالیت آن کسب و کار فراتر گذاشت و اگر در صدد آموزش تفکر جدید به افراد جدید هستید، به آن‌ها ابزاری بدهید که با آن به تفکر نو دست یابند.

شریفی در ادامه این کارگاه به بیان مبسوط فرآیند، روش‌ها و ابزار‌های حل خلاق مسئله، چرخه بهبود مستمر به عنوان روح تفکر خلاق، روش نمودار صفحه شطرنجی، روش ارتباط اجباری، روش نگاه تازه، روش اقتباس ایده‌ها، روش شبکه ایده‌ها و روش جریان ذهنی پرداخت.

انتهای پیام
captcha