انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3981232
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۱۹ مردادماه؛

انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری امروز نهم تیرماه برگزار و موعد برگزاری انتخابات به تصویب اعضا رسید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان امروز، نهم تیرماه در دفتر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور رؤسای امور قرآنی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و نیز اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، علی امینی‌، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تجربه موفق استان در برگزاری انتخابات اعضای اتحادیه کشوری در تابستان سال گذشته، بیان کرد: امسال نیز مقرر شده است انتخابات استانی برگزار و اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشخص شود؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام توان خود برای برگزاری دقیق و صحیح این انتخابات با رعایت دقیق اساسنامه انتخابات و نیز توجه به وضعیت استان از حیث رنگ‌بندی کرونایی و حفظ موازین بهداشتی ستاد کرونا بهره خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات و شرایط موجود در شهرستان‌ها، امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات تقریباً منتفی است لذا باید برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات به‌شیوه متمرکز در مرکز استان و با حضور حداکثری اعضای اتحادیه مؤسسات و مراکز مردم‌نهاد قرآنی سراسر استان طراحی شود.

در ادامه این جلسه‌، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به شرایط کرونایی استان و احتمال آغاز پیک پنجم در استان، بیان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که بتوانیم از بستر فضای مجازی حداکثر بهره را برای تبلیغات و معرفی کاندیداها و دعوت فعالان قرآنی به مشارکت در انتخابات ببریم.

وی با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری اعضای کمیته برگزاری انتخابات، گفت: همه ما در راستای تعالی و پیشرفت استان در عرصه قرآنی گام بر می‌داریم لذا شایسته است که با همکاری و هم‌اندیشی بتوان انتخابات را بر طبق ضوابط و با کیفیت مطلوب برگزار کنیم.

حیدرقلی صدقی، عضو هیئت رئیسه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان نیز با ارائه آماری از مؤسسات قرآنی استان حائز حق رأی به تفکیک شهرستان‌ها‌، اظهار کرد: در مجموع، حدود ۶۰ مؤسسه قرآنی فعال در شهرستان‌های ده‌گانه استان بجز شهرستان خانمیرزا که فاقد مؤسسه قرآنی است‌، مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این مؤسسات قرآنی باوجود آسیب‌های تحمیلی کرونا فعالیت‌های خود را در بستر فضای مجازی پی گرفته و کاملاً تعطیل نشده‌اند، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که تمامی این مؤسسات قرآنی بتوانند در انتخابات حاضر شوند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

در این جلسه مقرر شد که انتخابات تعیین اعضای جدید هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان و بازرسی در تاریخ 19 مردادماه سال جاری برگزار شود؛ همچنین اعضا توافق کردند که ثبت‌نام از فعالان قرآنی علاقه‌مند برای کاندیدا شدن در این انتخابات به مدت ده روز از ۱۵ تا ۲۵ تیرماه انجام شود.

انتهای پیام
captcha