تندباد شیراز را درنوردید / از مصدومیت ۱۸ شهروند تا لغو پروازها
کد خبر: 3959246
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

تندباد شیراز را درنوردید / از مصدومیت ۱۸ شهروند تا لغو پروازها

از عصر جمعه، ۲۲ اسفندماه وزش باید شدید همراه با باران و خاک هوای شیراز را درنوردید و موجب ایجاد اختلالاتی در این کلان‌شهر شد.

به گزارش ایکنا از فارس، از عصر جمعه، ۲۲ اسفندماه  وزش باید شدید همراه با باران و خاک هوای شیراز را درنوردید و موجب ایجاد اختلالاتی در این کلان‌شهر شد که از جمله آن می‌توان به لغو پروازهای فرودگاه شهید دستغیب، سقوط و شکسته شدن درختان، سقوط برخی تابلوهای معابر شهری و مغازه‌ها و اصناف، مصدوم شدن تعدادی از شهروندان، قطعی موقتی برق و غیره اشاره کرد.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این رابطه به خبرنگاران گفت: تمام پروازهای فرودگاه شیراز در پی وزش باد شدید و کاهش دید افقی لغو شده است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شهر صدرا و تخت جمشید شاهد خاموشی‌های برق بوده‌ایم که همگی موقتی هستند، افزود: در شیراز و سایر شهرستان‌ها گزارش‌هایی از شکستگی درخت اعلام شده است.

آزادی تأکید کرد: تمام نیروهای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمات رسان امدادی در مناطق مستقر شده و در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز هم به خبرنگاران از آماده‌باش کامل نیروهای خدمت‌رسان و امدادی این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای وقوع تندباد نیروهای این سازمان آماده‌باش کامل بوده و هم‌اکنون هم در حال خدمت‌رسانی و رفع مشکلاتی که به دلیل شکستگی درختان یا سقوط تابلوها و غیره در سطح شهر ایجاد شده است، هستند.

وی افزود: ممکن است در ادامه این تندباد گرفتاری‌هایی ایجاد شود، به همین دلیل دستور بسته شدن زیرگذرها با توجه به اینکه در این ساعت از شب ترافیک مشاهده نمی‌شود، داده شده است و کنارگذرها هم تا صبح فردا مسدود خواهند بود.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز هم به خبرنگاران گفت: از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ امشب یک هزار و ۵۰ تماس به این مرکز تماس حاصل شده است که در این میان ۶۶ عملیات مربوط به وزش ناگهانی تندباد بوده است.

وی ادامه داد: از این ۶۶ عملیات، ۱۵ مورد مربوط به آسانسور و قطعی برق و ۵۱ مورد هم مربوط به سقوط درخت، تابلو و نورگیرها بوده است.

قانع با بیان اینکه هم‌اکنون نیروها و اکیپ‌های سازمان آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر مستقر شده و در حال آماده‌باش کامل هستند، از شهروندان خواست تا مراقبت‌هایی از دودکش‌های بخاری خود به دلیل وزش شدید باد داشته باشند.

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس هم در این رابطه به خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۸ نفر به علت وزش تندباد در شیراز مصدوم شده‌اند که ۱۵ نفر از آنان راهی مراکز درمانی شده و ۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

وی از سقوط تابلویی در یکی از ورودی‌های شهر شیراز بر روی یک دستگاه خودرو پراید خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ۱۹ و ۵۱ دقیقه به اورژانس اطلاع داده شد و ۵ مصدوم این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

قانع بیان کرد: با توجه به وزش باد شدید و وجود ریز گردهای فراوان در هوا، توصیه می‌شود که بیماران پر خطر همانند بیماران آسمی، بیماران قلبی، مادران باردار، کودکان و افراد مسن تا پایدار شدن وضعیت جوی و اتمام آلودگی هوا در خانه بمانند.

همچنین طبق اعلام شرکت توزیع برق شیراز به دلیل تندباد بالغ بر ۵۶۰ خط در شهرستان شیراز، صدرا، مرودشت، کوار و زرقان و ...، با مشکل قطعی مواجه شد اما با حضور به موقع تیم‌های عملیاتی و با توجه به آمادگی قبلی، در این ساعت تعداد خطوط دارای مشکل به حداکثر ۱۴ مورد رسیده است و هم اینک تیم‌های عملیاتی از ۲۴ امور و هر امور حداقل ۲ تیم در صحنه حضور فعال دارند و امید است که در کوتاهترین زمان ممکن مشکل رفع شود.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های فارس هم به خبرنگاران گفت: ۶ پرواز داخلی و خارجی که قرار بود به مقصد شیراز سفر کنند، در پی وقوع تندباد در این شهر به شهرهای کیش و اصفهان و بندرعباس بازگشته و در فرودگاه‌های این شهرها فرود آمده است.

وی بیان کرد: مبدأ این پروازها که به سمت شیراز در حال پرواز بودند، کیش، تهران و بندرعباس و یک مورد هم مسقط بوده که سه پرواز به شهر اصفهان هدایت شده و یک پرواز در کیش و یک پرواز هم در بندرعباس فرود آمده است.

مدیرکل فرودگاه های فارس با بیان اینکه در فرودگاه شیراز نیز چهار پرواز باطل شد و دو پرواز دیگر نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده و منتظر اعلام بعدی هستیم، گفت: یک پرواز خارجی نیز از مبدأ مسقط به شیراز که مربوط به شرکت هواپیمایی تابان بود، به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید در کیش فرود آمده است و وضعیت لغو پروازها تا اطلاع بعدی تداوم دارد.

انتهای پیام
captcha