زینت دادن ضدارزش‌ها در رسانه‌های بیگانه
کد خبر: 3958249
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

زینت دادن ضدارزش‌ها در رسانه‌های بیگانه

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در مقابل هجمه‌های دشمن گفت: دشمن تلاش می‌کند تا ضدارزش‌ها را در رسانه‌ها زینت دهد.

اواخر سال//// عرفان های کاذب/امیرعلی‌ حیدرامیری، تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج عرفان‌های کاذب و لزوم هوشیاری خانواده‌ها در برابر این توطئه دشمن، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود بیش از 5 هزار عرفان کاذب در سراسر دنیا داریم که اعلام موجودیت کرده‌اند و بیشتر این عرفان‌های کاذب از شرق و به‌ویژه هند سرچشمه گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها یهود، کابالا(تلفیقی از یهودیت و مسیحیت)، اوشو، کاستاندا، دالایی‌لاما هستند.

وی با بیان اینکه این عرفان‌ها نسخه بدلی عرفان‌های اصلی و واقعی یعنی اسلام هستند، افزود: ماتریالیسم‌ها، یهودیان، آتش‌پرست‌ها، شیطان‌پرست‌ها و دگرپرست‌ها هر کدام برای جذب انسان خسته از مادیات و تبعیض، عرفانی را ابداع کرده و شروع به تبلیغ آن می‌کنند.

امیری با یادآوری اینکه 5 هزار عرفانی که امروز در دنیا مطرح هستند بدون استثنا از ناحیه دشمنان دین مبین اسلام ایجاد و تبلیغ می‌شوند، اضافه کرد: در کشورهای مسلمان علاوه بر دشمنان دین، نظام سلطه، صهیونیسم جهانی و معاندان برای ضربه زدن به معنویت اسلام، تفکر شیعه و انقلاب اسلامی به این عرفان‌های کاذب دامن می‌زنند و علاوه بر عرفان‌های کاذب، فرق ضاله نیز جایگاهی وسیع در بین جامعه مسلمانان دارند که از جمله این فرق ضاله می‌توان به وهابیت، بهائیت، صوفیه، الحق و ابدال‌ها که خود را عین‌الحق می‌دانند، اشاره کرد.

«تبشیر» بدون «تنذیر» در عرفان‌های کاذب 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اکثر عرفان‌های کاذب بر مبنای جاذبه بدون دافعه تبلیغ می‌کنند و بر خلاف تاکیدی که دین مبین اسلام بر «تبشیر» و «تنذیر» در جاذبه و دافعه دارد، این عرفان‌های کاذب و فرق ضاله بیشتر روی بُعد «بشیراً» کار می‌کنند و دین را فقط و فقط در بُعد مهربانی و رأفت تبلیغ می‌کنند که این با اسلام در تضاد است، اضافه کرد: در دین اسلام تبشیر و تنذیر دو اصل مهم هستند کمااینکه پیامبر رحمت دین اسلام را بشارت داد و وقتی دشمنان در مقابل اسلام صف‌آرایی نموده و با تبلیغ اسلام به مخالفت برخاستند مسلمانان وارد بُعد «نذیراً» شدند و در قالب جنگ‌های بدر، خیبر، خندق، احزاب و... با دشمنان اسلام به مبارزه پرداختند.

امیری با یادآوری اینکه عرفان‌های کاذب و فرق ضاله بیشتر روی جذابیت و عوام‌فریبی کار می‌کنند و بخش وسیعی از عرفان‌های کاذب از هیجانات جنسی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند، گفت: ضرورت دارد نخبگان و روحانیون مردم را نسبت به خطر عرفان‌های کاذب و فرق ضاله آگاه کنند و با ادله متقن و مبرهن موضوع را تشریح، تفسیر و تبیین کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بالای 50 کانال نیز در دنیا وجود دارد که عرفان‌های کاذب را بین جوانان ترویج می‌دهند، گفت: یک نوع عرفان وجود دارد که از هند سرچشمه گرفته و نهایت آن این است که فرزندان را تشویق می‎کند والدین خود را بکشند و آن‌چنان ذهن طرف را برای این ‌کار آماده می‌کنند که او احساس می‌کند کشتن پدر یا مادر نوعی خدمت به آن‌ها است.

دشمن جوانان را به سمت شیطان‌پرستی سوق می‎دهد

وی اضافه کرد: دشمن گروه‌ها و کانال‌ها را آن‌قدر زیبا، شکیل، خوش‌فرم، مرتب و متناسب با ذائقه طراحی می‏‌کند که افراد از عضویت در این کانال‌ها لذت می‌برند این در حالی‌ است که دشمن دارد یوگا را به‌ جای نماز ترویج می‌دهد که ضرورت دارد ما اطلاعات دینی بالایی داشته باشیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا به ترویج شیطان‌پرستی توسط کانال‌های ضد دینی در بین نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و افزود: این کانال‌ها در آموزش‌های خود می‎گویند خداوند منشأ رحمانیت و رحیمیت است پس نباید از او ترسید اما شیطان منشأ لجاجت و عناد و ‌دشمنی است پس باید با شیطان دوست شویم تا او کاری به ما نداشته باشد.

امیری با بیان اینکه دشمن با همین استدلال‌های کودکانه و ساده نوجوانان و جوانان ما را به سمت شیطان‌پرستی سوق می‎دهد لذا لازم است طلاب علوم دینی روی این مسائل کار کنند، گفت: دشمن اعمال بد و ضدارزش را در رسانه زینت می‌دهد و نیاز است ما سواد رسانه‌ای داشته باشیم و مردم، خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان را آگاه کنیم که راهی که دشمن جلوی شما می‌گذارد به بیراهه است.

این کارشناس فرهنگی بر لزوم هوشیاری والدین در برابر عرفان‌های کاذب و فرق ضاله تأکید کرد و گفت: لازم است والدین دین مبین اسلام را به درستی به فرزندان‌شان معرفی کنند و بهترین آموزشی که والدین می‌توانند در این زمینه به فرزندان خود داشته باشند عمل به احکام و اخلاق اسلامی است چرا که والدین بهترین و دلسوزترین معلم برای فرزندان خود محسوب می‌شوند.

وی در پایان افزود: قطعاً اگر والدین متخلق به اخلاق اسلامی و معتقد به اسلام و عامل به احکام اسلامی باشند می‌توانند الگوی عملی خوبی برای فرزندانشان باشند که می‌طلبد با زبان شیرین از روی مهر و محبت فرزندان خود را با اسلام و عرفان واقعی آشنا سازند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه والدین خود را تهذیب نفس کرده و اعتقاد قلبی و عملی به دین مبین اسلام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha