۱۱ کتابخانه کردستان میزبان طرح «پیک کتاب» شدند
کد خبر: 3955594
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

۱۱ کتابخانه کردستان میزبان طرح «پیک کتاب» شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اجرای طرح «پیک کتاب» در استان کردستان گفت: در فاز نخست از اجرای این طرح، ۱۱ کتابخانه در سطح استان به عنوان میزبان انتخاب شده‌اند که کتاب‌های سفارشی را به مخاطبان ارسال خواهند کرد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اجرای طرح پیک کتاب با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای ارتقای سرانه دسترسی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از دهه آخر دی‌ماه در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پیک کتاب در استان کردستان، افزود: در فاز نخست از اجرای این طرح، ۱۱ باب کتابخانه در سطح استان کردستان به عنوان میزبان انتخاب شده‌اند که کتاب‌های سفارشی را به مخاطبان ارسال خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به کتاب‌های ارسالی برای شرکت‌کنندگان در این طرح اشاره و بیان کرد: در این مدت نزدیک به 650 جلد کتاب توسط علاقه‌مندان به کتاب سفارش داده شده و به امانت رفته است.

وی با اشاره به شیوه اجرای این طرح در استان ادامه داد: در طرح «پیک کتاب» علاقه‌مندان در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج‌شنبه با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان متبوع خود تماس گرفته و کتاب مورد نظرشان را سفارش می‌دهند.

مخدومی اظهار کرد: کتاب مورد نظر پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی ساعت ۹ تا ۱۲، توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود.

وی افزود: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس www.samanpl.ir منابع مورد نظر را جستجو کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه کتاب‌ها به صورت رایگان به درب منازل کتابخوانان ارسال می‌شود، گفت: بیشترین کتاب‌های ارسالی در این مدت به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سنندج، قروه، سروآباد و دهگلان و با موضوع ادبیات بوده است.

وی خواستار حمایت شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب از اجرای طرح پیک کتاب شد و یادآور شد: این طرح می‌تواند در ارتقای سطح دسترسی اعضا به کتاب بسیار مؤثر باشد و سبب افزایش سرانه مطالعه شود.

انتهای پیام
captcha