۳ سال از تشکیل اتحادیه مدغم فارس می‌گذرد / از حق قانونی خود دفاع می‌کنیم
کد خبر: 3944351
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
در پاسخ به اظهارات مدیركل ارشاد مطرح شد؛

۳ سال از تشکیل اتحادیه مدغم فارس می‌گذرد / از حق قانونی خود دفاع می‌کنیم

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در پاسخ به اظهارات اخیر مدیركل ارشاد استان مبنی بر اینكه هنوز اتحادیه مدغم تشكیل نشده است، گفت: انتخابات اتحادیه مدغم استان فارس در سال 96 و با حضور نمایندگان ارشاد و تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اظهارات اخیر مدیركل ارشاد استان مبنی بر اینكه هنوز اتحادیه مدغم تشكیل نشده است، گفت: انتخابات اتحادیه مدغم استان فارس در سال 96 و با حضور نمایندگان ارشاد و تبلیغات اسلامی برگزار شد. حتی نامه‌هایی كه وزیر ارشاد و معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به اتحادیه‌های مدغم استان‌ها ارسال می‌كردند و جلساتی هم كه با نمایندگان آن‌ها برگزار می‌كردند، نشان دهنده این است كه مسئولان وزارت ارشاد هم این اتحادیه‌ها را پذیرفته‌اند.


بيشتر بخوانيد:


وی افزود: همچنین برای مذاكره و حل برخی از مسائل نیز نمایندگان اتحادیه‌های مدغم استان‌ها نظیر آقایان طلایی، قربانی، مرادی، بنده و سایرین از استان‌های مختلف جلساتی با مهدی محمدی، مشاور وزیر ارشاد داشته‌ایم و مذاكراتی هم برای برگزاری انتخابات جدید كه اواخر سال گذشته برگزار شد، انجام دادیم و همه این‌ها نشان‌دهنده آن است كه وزارت ارشاد هم اتحادیه مدغم استان‌ها را پذیرفته است.

اسلامی بیان كرد: چندین مرحله نیز فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد طی نامه‌ای به مدیران كل ارشاد استان‌ها از آن‌ها خواسته است كه با اتحادیه مدغم استانی همكاری داشته باشند در صورتی كه اگر ارشاد این اتحادیه‌ها را قبول نداشت چنین نامه‌نگاری را انجام نمی‌دادند و هم‌اكنون این نامه‌ها موجود است.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس یادآور شد: نكته دیگری كه بسیار مهم است این است كه اگر مدیركل ارشاد فارس ما را به‌عنوان اتحادیه مدغم قبول ندارند، پس كدام اتحادیه طی سه سال اخیر در استان وجود داشته و فعالیت كرده است؟ هیچ اتحادیه‌ای جز اتحادیه مدغم در این استان طی این سال‌ها فعالیت نداشته است و فارس جزو نوادر استان‌هایی بوده كه در بحث ادغام اتحادیه‌ها هیچ اختلافی وجود نداشته و همه مؤسسات و تشكل‌های قرآنی اتحادیه مدغم را قبول كردند در صورتی كه برخی از استان‌ها این‌گونه نبود و دو اتحادیه در آنجا فعالیت داشته است.

وی اظهار كرد: متأسفانه چنین سخنانی هیچ باری از دوش مؤسسات و تشكل‌های قرآنی برنمی‌دارد و هیچ سودی هم برای استان فارس ندارد و ما هم دنبال این نیستیم كه این بحث‌ها را ادامه دهیم اما از حق قانونی خودمان كه ما پذیرفته شده هستیم، دفاع می‌كنیم چرا كه اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با نامه ارشاد در اداره ثبت اسناد، ثبت شده است و ما كد ثبتی داریم لذا چنین سخنانی جای بحث ندارد.

اسلامی با تأكید بر اینكه ما به دنبال پیشرفت هستیم چرا كه در استان فارس دچار عقب‌افتادگی هستیم، گفت: طی سه سال گذشته هیچ پیشرفتی در وضعیت قرآنی استان نداشتیم حتی در مسابقات كشوری هم درخشش چندانی به دست نیاوردیم و معنای این‌ها آن است كه عزیزان قرآنی، مؤسسات و تشكل‌های قرآنی فارس حمایت لازم نشده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس تأكید كرد: از مسئولان استان فارس انتظار داریم تا به پیشرفت وضعیت قرآنی استان كمك كنند و بدانند این مسائل حاشیه‌ای هیچ سودی نداشته و هیچ دردی هم دوا نمی‌كند و اگر واقعاً نظرشان این باشد كه اتحادیه مدغم وجود ندارد، مدرك ارائه دهند؛ البته قانون انتخاب افراد را برای اتحادیه به عهده مؤسسات و تشكل‌های قرآنی گذاشته است نه ارشاد و ارشاد تنها یك ناظر است كه بر شیوه انتخابات نظارت می‌كند.

وی در پاسخ به اینكه آیا ارشاد كمك مالی به اتحادیه داشته است، گفت: در دوره گذشته و قریب 3 الی 4 سال پیش، یك مبلغ 170 میلیون تومان از بودجه‌های قرآنی سال 93 با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان از ارشاد جذب شد تا به طرح‌های مؤسسات قرآنی فارس تعلق بگیرد كه البته هنوز مبلغی از آن بودجه بلوكه شده و اجازه برداشت آن وجود ندارد و به جز این بودجه، دیگر هیچ پول و بودجه‌ای از ارشاد دریافت نكرده‌ایم البته ممكن است وزارت ارشاد یك مؤسسه را برای طرح‌های خود به‌عنوان معین قرار دهد اما نكته اینجاست كه باید این تخصیص بودجه‌ها شفاف باشد.

ارشاد اسامی مؤسساتی كه بودجه را دریافت كرده‌اند، اعلام كند

اسلامی تأكید كرد: باید دقیقاً مشخص شود كه وزارت ارشاد مبلغ 5 میلیارد تومان بودجه قرآنی كه می‌گویند طی سال‌های 91 تا 99 به مؤسسات قرآنی فارس اختصاص داده‌اند، دقیقاً به كدام مؤسسات اختصاص داده و در كجا هزینه كرده‌اند و تمام این مسائل باید شفاف‌سازی شود.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس اضافه كرد: زمانی كه اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی وجود دارد معنا ندارد كه مؤسسات جداگانه بخواهند معین ارشاد شوند و اتحادیه در این زمینه می‌تواند یاری‌رسان هم مؤسسات هم ارشاد باشد.

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه در سال جاری تنها مبلغ یك و نیم میلیون تومان از سوی ارشاد بابت حمایت‌های كرونایی به مؤسسات قرآنی اعطا شد كه البته این مبلغ هزینه یك ماه مؤسسات هم نمی‌شود.

اسلامی با تاکید بر این نكته كه قریب 12 سال است كه مؤسسه مدینةالنبی(ص) با مدیریت وی دارای مجوز وزارت ارشاد بوده و مشغول به فعالیت است، گفت: تاكنون سرانه آموزشی از ارشاد دریافت نكرده‌ایم و تنها در سال 90 یا 91 یك سرانه آموزشی كه خرید اجناس نظیر كامپیوتر بود از ارشاد دریافت كردیم.

انتهای پیام
captcha