به گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل، ۲۵ آبانماه در حاشیه بازدید اعضای کلینیک کسب و کار استان از واحدهای تولیدی در قالب تورهای صنعتی، گفت: با توجه به نیاز صنایع به مشاوره و تبیین راهکارهای مناسب برای افزایش تولید، شرکت شهرکهای صنعتی طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، در سال گذشته مبادرت به تشکیل کلینیک کسب و کار در استان نموده است.
اهلی تشکیل کلینیک کسب و کار در استان را قدم بسیار مثبتی در جهت عارضه یابی و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین تور صنعتی ویژه بازدید اعضای کلینیک کسب و کار از واحدهای تولیدی برگزار شده است که این بازدیدها نقش بسزایی در عارضه یابی واحدهای تولیدی داشته است.
وی از پرداخت کلیه هزینههای این کلینیک توسط شرکت شهرکهای صنعتی خبر داد و افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصادی حوزه صنعت و تحقق اهداف سیاستهای جهش تولید، از تمامی ظرفیتها به خصوص کلینیک کسب و کار استفاده میکنیم تا شاهد استمرار رشد و رونق اقتصادی استان باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل برگزاری تورهای صنعتی را از جمله دیگر برنامههای حمایتی از واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: تورهای صنعتی با هدف آشنایی واحدهای صنعتی با تکنولوژیهای روز، گسترش بازار تولید و ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین واحدهای صنعتی توسط شرکت شهرکهای صنعتی برگزار میشود.
اهلی برگزاری تورهای صنعتی را در جهت افزایش سطح دانش و بهره وری واحدهای تولیدی بسیار راهگشا دانست و خاطر نشان کرد: صنعتگران و تولید کنندگان در قالب تورهای صنعتی میتوانند از واحدهای تولیدی با زمینه فعالیتهای مشابه خود بازدید کرده و در جریان این بازدید به تبادل اطلاعات، تجارب و هم رسانی فناوری بپردازند.
وی ادامه داد: با حضور واحدهای صنعتی و تولیدی در تورهای صنعتی، علاوه بر آشنایی آنها با راهکارهای موفقیت در حیطه کاری خود، زمینه ایجاد تبادل نظر در عرصه صنعت و بالا بردن توان علمی مدیران و صاحبان صنایع نیز فراهم میشود.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل استفاده از تجربیات شخصی برای پیشرفت یک واحد صنعتی را غیر ممکن دانست و افزود: استفاده از تجربیات واحدهای موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی میتواند طرح و ایده نو ایجاد کند و باعث پیشرفت و موفقیت یک واحد تولیدی گردد که به همین دلیل تورهای صنعتی ابزار بسیار مهمی در این مسیر محسوب میشوند.
اهلی با بیان اینکه تورهای صنعتی به دو صورت تورهای داخلی و خارجی در شهرکهای صنعتی برگزار میشود، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری تورهای صنعتی، آشنایی واحدهای صنعتی با فناوریهای جدید و انجام بازدید از واحدهای صنعتی داخل و خارج از کشور و یا بازدید از نمایشگاههای داخلی و خارجی است که در این راستا برگزاری تورهای صنعتی از جمله برنامههای در دست اجراء برای حمایت از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک است که به منظور تشویق تولیدکنندگان جهت حضور در این تورها، تا سقف ۷۰ درصد هزینه تور توسط شرکت شهرکهای صنعتی پرداخت میشود.
وی از برگزاری ۶ تور صنعتی با حضور فعال بیش از ۱۰۰ نفر از واحدهای صنعتی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون تعداد ۷۵ تور صنعتی با مشارکت بیش از ۱۵۰۰ نفر از مدیران واحدهای صنعتی، اصحاب رسانه و متخصصین دانشگاهی در سطح استان برگزار شده است.
اهلی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای چنین برنامههایی بتوان در پیشبرد اهداف شرکت شهرکهای صنعتی عملکرد مثبتی داشت و در بهبود عملکرد واحدهای صنعتی به جهت استفاده از تجربیات سایر استانها نیز موثر بود.
انتهای پیام