نگاه نظام جمهوری اسلامی به زنان، محدود كننده نیست
کد خبر: 3922498
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

نگاه نظام جمهوری اسلامی به زنان، محدود كننده نیست

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه خوبی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است، گفت: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به زنان، محدودکننده نیست، بلکه زمینه را برای فعالیت همه‌جانبه آنان و استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای آنان فراهم كرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 22 شهریورماه در همایش تجلیل از دختران شایسته دیار من لارستان با بیان اینکه حوزه بانوان و خانواده باید تخصصی‌تر عمل کند، گفت: انتظار از حوزه بانوان و خانواده این است که در طول سال برنامه داشته باشد و مراسم‌ها صرفاً محدود به همایش اینچنینی و تجلیل تنها نباشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت خوبی در حوزه بانوان شهرستان وجود دارد که امروز قسمت کوچکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و غیره در این همایش مشاهده می‌کنیم، چرا که توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی در شهرستان در حوزه بانوان است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مشارکت جویی بانوان شایسته شهرستان در حوزه‌های مختلف تحسین برانگیز است، افزود: جایگاه‌ و مقام‌هایی که بانوان لارستانی در استان و کشور کسب کرده‌اند، بسیار زیاد است، چون در هر حوزه‌ای که وارد می‌شویم شهرستان لارستان در استان، کشور و حتی در عرصه بین‌المللی دارای مقام و جایگاه خاصی قرار گرفته‌اند.

حسنی با تصریح اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه خوبی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است که از این توانمندی‌ها استفاده شود، گفت: هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی که بین نیاز جامعه با فعالیت‌های بانوان و بسترهایی که حاکمیت ایجاد کرده است و توانمندی‌هایی که وجود دارد در شهرستان نتایج خوبی را در پی داشته است.

وی یادآور شد: امروزه در حوزه‌ انتخابی و انتصابی، مردم و دولت به بانوان اعتماد کرده‌اند، به‌طوری‌که می‌بینیم در اکثر ادارات، شوراها، بخشداری‌ها، دهیاران و حتی فرمانداری‌ها از پتانسیل بانوان استفاده شده است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به زنان، محدودکننده نیست، بلکه زمینه را برای فعالیت همه‌جانبه آنان و استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای آنان فراهم كرده است، البته نگاه غلط غرب‌گرایانه و استفاده ابزاری از زنان را هم ندارد، بلکه تعادلی ایجاد کرده است که با رعایت تمامی شئونات اسلامی، بانوان در میادین مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، هنری، ورزشی و حتی مدیریتی در جامعه بدرخشند.

حسنی به چندین نمونه از فعالیت‌های برجسته بانوان شهرستان در حوزه‌های ورزشی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری و جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تیم‌های ورزشی بانوان به خصوص تیم بانوان شهید چمران لارستان در شهرستان، استان، کشور و غرب آسیا مقام اول شدند و این نشان می‌دهد که میدان دادن به بانوان می‌توانند، شایستگی‌های خود را ابراز کنند و به منصه ظهر برسانند.

وی بیان كرد: با همه کمبودها و محدودیت‌هایی که عشایر غیور ما دارند، اما همچنان بانوان عشایر ما در میادین مختلف خود را نشان داده‌اند و همیشه ثابت کرده‌اند که می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان دهند و یا بانوانی که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند و یا دانشگاهیان و دانش‌آموزان، هنرمندان و ورزشکاران و غیره، بارها در میادین مختلف درخشیده‌اند و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

حسنی به برتر و نمونه شدن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در سطح کشور در سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: ظرفیت بانوان در شهرستان زیاد است، لذا جلسات بررسی مسائل و مشکلات حوزه بانوان وخانواده دو هفته یک‌بار و یا ماهیانه در حوزه‌های مختلف در فرمانداری برگزار شود و به‌صورت تخصصی مشکلات بانوان شهرستان حل و فصل شود و نظرات و پیشنهادات آن‌ها نیز پذیرفته شود.

فرماندار ویژه لارستان اظهار كرد: بانوان شایسته شهرستان در عرصه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری و عکاسی نیز خوب ظاهر شده‌اند که این خود نشان می‌دهد که اگر توانمندی‌های بانوان منطقه از بالقوه به بالفعل تبدیل شود، ارزشمند است و افتخارآفرینی‌های زیادی می‌تواند برای ما داشته باشد.

وی در پایان سخنانش از مسؤلان ادارات شهرستان هم خواست که حوزه بانوان و خانواده اداره خود را فعال‌تر و مورد توجه قرار دهند و زمینه‌ای برای آن‌ها فراهم کنند تا توانمندی‌ها و استعدادها و ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های خود را در حوزه کاری خود در ادارات بروز دهند و نباید توانمندی‌های آنها نادیده گرفته شود.

انتهای پیام
captcha