«خانه‌های عاشورایی»؛ تلاشی برای احیای فرهنگ روضه‌خوانی خانگی در لارستان
کد خبر: 3919523
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۲

«خانه‌های عاشورایی»؛ تلاشی برای احیای فرهنگ روضه‌خوانی خانگی در لارستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان از اجرای طرح «خانه‌های عاشورایی» به‌منظور احیای فرهنگ روضه‌‌خوانی خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح روزانه ۴۰ مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در لارستان برگزار می‌شود و در پایان هر مجلس به خانواده‌های نیازمند نیز بسته‌های معیشتی اهدا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان عصر پنج‌شنبه، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های بسیاری برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در سطح شهرستان روبه‌رو هستیم و به‌منظور اجرای نیات واقفین خیراندیش و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورائی ویژه برنامه‌های عزاداری متفاوت از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

وی افزود: به‌همین منظور و با هدف ترویج و احیای فرهنگ روضه‌خوانی خانگی، توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) جهت درمان بیماران و آشنایی بیشتر نوجوانان و نونهالان با مسائل دینی و معرفتی طرح فرهنگی «خانه‌های عاشورائی» با شعار «هر خانه، یک حسینیه» در منطقه لارستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با اشاره به اهمیت اجرای نیت واقفین خیراندیش و برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: محبت امام حسین(ع) و عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) خاموش‌شدنی نیست و امسال با اجرای طرح خانه‌های عاشورائی و حضور در خانه‌های عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) هر خانه را به یک حسینیه تبدیل می‌کنیم؛ حسینیه‌ای که در آن هم سخنرانی است و هم روضه‌خوانی و مرثیه‌سرائی است.

قاسم‌پور، اجرای این طرح معنوی را ویژه دهه اول محرم عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح خانه‌های عاشورائی روزانه ۴۰ مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با همکاری ۲۰ مداح و ۳۱ سخنران در سرتاسر شهرستان لارستان برگزار می‌شود و در پایان هر مجلس به خانواده‌های نیازمند نیز بسته‌های معیشتی اهدا خواهد شد.

وی اظهار كرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در دهه اول محرم بتوانیم ۴۰۰ مجلس عزاداری با همکاری مجمع روحانیون لارستان و بنیاد مجازی نهج‌البلاغه ابوتراب برگزار کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با تأکید بر رعایت کامل نکات بهداشتی در اجرای این طرح گفت: مراسم خانه‌های عاشورائی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مدت زمان یک ساعت و با حضور حداقل جمعیت ۱۰ نفر اجرا می‌شود.

قاسم‌پور، اجرای برنامه را در چهار نوبت بعد ازظهر از ساعت ۱۷ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۱۹ و شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲ و از ۲۲ تا ۲۳ در طول دهه اول محرم دانست.

انتهای پیام
captcha