بودجه شهرداری زاهدان به سایر کلانشهرها نزدیک شده است
کد خبر: 3899771
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

بودجه شهرداری زاهدان به سایر کلانشهرها نزدیک شده است

شهردار زاهدان گفت: برای سال ۹۹، میزان ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری زاهدان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق به سایر کلانشهر‌ها نزدیک خواهیم شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان امروز، دوشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع اصحاب رسانه گفت: شهرداری زاهدان در سال گذشته تقریباً تحولاتی را در بخش اقتصادی و عمرانی و دیگر حوزه‌ها رقم زده که آثار آن در سال جاری قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: شهرداری زاهدان قبل از شروع به کار این دوره شهری، بدهی‌هایی از جمله حدود 3 ماه به کارکنان قراردادی و رسمی شهرداری‌ها و 10 ماه به شرکت‌های خدماتی داشت و پروژه‌های شهری نیز به کندی و بسیار کم اجرا می‌شد و بدهی‌های عمرانی دیگری نیز داشتیم.

شهردار زاهدان بیان کرد: در دوره فعلی با توجه به برنامه‌های اجرا شده و پیگیری‌های صورت گرفته، در حال حاضر حقوق کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری به روز است و پرداختی‌ها به پیمانکاران عمرانی نیز به روز شده اما در حوزه شرکت‌های خدماتی که 10 ماه از دوره قبل شهرداری بدهی داشته‌ایم، بدهی به دو ماه کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته اولین سال بعد از سال 89 بود که بودجه شهرداری نزدیک به تحقق بود، افزود: بودجه شهرداری زاهدان که 410 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، محقق شده و حتی 60 میلیارد تومان نیز افزون بر این بودجه دریافتی داشته‌ایم.

پربار اظهار کرد: تحقق و افزایش بودجه شهرداری در سال گذشته، نشان‌دهنده قرارگرفتن شهرداری در مسیر درست است و مدیریت درست درآمدها را نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: از اول سال 97 عمده اقدامات شهرداری زاهدان مربوط به آسفالت بوده و با وجود افزایش 4 برابری قیمت قیر، حجم کار 4 برابر شده و هم‌اکنون 5 پیمانکار روکش آسفالت شهرداری زاهدان با بهره‌گیری از دو کارخانه آسفالت خود و دو کارخانه آسفالت بخش خصوصی، در حال عملیات روکش آسفالت در 5 نقطه شهر هستند.

پربار در‌خصوص بودجه پیش‌بینی شده امسال نیز گفت: برای سال 99، میزان 600 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری زاهدان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق به سایر کلانشهرها و حداقل شهرهای همجوار نزدیک خواهیم شد، البته تلاش می‌کنیم امسال بتوانیم بودجه مرکز استان را تا هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha