برپایی راهپیمایی روز قدس در خنداب و جاورسیان
کد خبر: 3899356
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

برپایی راهپیمایی روز قدس در خنداب و جاورسیان

استاندار مرکزی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس تنها در دو نقطه استان مرکزی شامل مصلی شهر خنداب و مصلی شهر جاورسیان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 27 اردیبهشت در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مساجد و مصلی‌های استان در لیالی‌قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: امیدست بتوانیم فعالیت دائمی مساجد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرف چند هفته آینده برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: محدودیت فعالیت ادارات با دوسوم ظرفیت نیروی انسانی که از مصوبات گذشته قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بود لغو شده است، ادارات ملزم به خدمت رسانی به مردم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت نیروی انسانی هستند و فعالیت ادارات باید به قبل از شیوع بیماری کرونا ببازگردد.

آقازاده در خصوص برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس هم اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی راهپیمایی روز قدس در شهرهای سفید و کم خطر کشور برگزار می‌شود که در استان مرکزی نیز این مراسم به صورت نمادین در دو نقطه این شهرستان شامل خنداب و جاورسیان برگزار خواهد شد. مراسم نمادین روز جهانی قدس در مصلاهای این دو نقطه همزمان با نماز جمعه و با رعایت پروتکل بهداشتی و بدون برپایی راهپیمایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران به صورت گشت خودرو و نمادین و در یک مسیر کوتاه برگزار خواهد شد و می‌توان از طریق فعالیت مجازی و تولید محتوا حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و خشم و انزجار از سیاست‌های رژیم جعلی اسرائیل را به نمایش گذاشت.

آقازاده با بیان اینکه نماز عید فطر در مصلاها برگزار نمی‌شود، افزود: نماز عید فطر در سراسر کشور در مساجد برگزار می‌شود و در استان مرکزی نیز بدون برگزاری اجتماعات بزرگ و با باز بودن مساجد نماز عید فطر با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد. چنانچه قرار بر این باشد که نماز عید در فضای بسته و شبستان مساجد برگزار شود باید ۳۰ درصد فضای شبستان‌ها برای برگزاری نماز عید در نظر گرفته شوند.

وی در خصوص کاهش میزان مبتلایان به کرونا در استان مرکزی و بهبود رتبه استان در سطح کشور هم گفت: اگر حدود ۱۱۶ هزار مبتلا در کشور ثبت شده باشد و بخواهیم این آمار را به تعداد استان‌های کشور تقسیم کنیم به طور متوسط سهم هر استان قریب به ۳۷۰۰ نفر خواهد بود که خوشبختانه سهم استان مرکزی نصف میانگین کشوری است که نشانگر شرایط خوب استان با همراهی مردم است.

استاندار مرکزی ضرورت کنترل ترددهای بین خط ریلی دو استان مرکزی و خوزستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: بدون تردید کنترل تردد و اعمال محدودیت‌ها به کاهش آمار هر دو استان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل شیوع بیماری کرونا در خوزستان باز شدن تالارها بوده است و براین اساس فعلا فعالیت تالارها ممنوع است. ممکن است تا پایان هفته تعداد شهرهای سفید استان افزایش یابد که در این صورت تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران بااشاره به اتخاذ تصمیم‌های لازم برای درخواست گروه‌های مختلف در استان، اظهار کرد: درخواست هیئت مدیره کانون وکلای استان مبنی بر تاخیر در برگزاری انتخابات یکی از خواسته‌ها بود که در این جلسه مصوب شد تا پایان مردادماه هیات مدیره فعلی به کار خود ادامه دهند و در این مدت بررسی شود چنانچه امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی برگزار شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تعاملات استان مرکزی با استان خوزستان مقرر شد که مدیر کل راه آهن استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مراقبت‌های لازم را در ترددهای ریلی به عمل آورده و اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی اعمال شود.

اکرمی بازگشایی مراکز اقامتی ترک اعتیاد را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بیان کرد و افزود: مقرر شد پنج مرکز ترک اعتیاد در سراسر استان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha