کنسلی تورهای خارجی این روزها قابل توجه است/ نگران نیستیم، به وضعیت عادی برمی‌گردیم
کد خبر: 3871035
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

کنسلی تورهای خارجی این روزها قابل توجه است/ نگران نیستیم، به وضعیت عادی برمی‌گردیم

گروه جامعه ــ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره درصد تورهای خارجی کنسل‌شده طی این روزها و در پی اتفاقات اخیر با بیان اینکه رقم قابل توجهی از تور‌ها کنسل شده، گفت: برخی کشور‌ها توصیه‌هایی به اتباع خود داشته‌اند و حتما اثراتی روی کنسلی تور‌های گردشگری خارجی ما داشته، اما نگران نیستیم، به زودی شرایط به وضعیت عادی برمی‌گردد.

به گزارش ایکنا؛ علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری این وزارتخانه با جهاددانشگاهی که امروز، یکشنبه ۲۲ دی‌ماه، برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اثرات اتفاقات اخیر در حوزه گردشگری و ورود تور‌های خارجی اظهار کرد: متأسفانه در سال ۹۸ حوادث زیادی در کشور رخ داد و اثرات آن را در حوزه گردشگری شاهد بودیم. اگر چه با کمک فعالان حوزه گردشگری از همه اتفاقات عبور کردیم و به روال عادی برگشتیم، اما اتفاقات اخیر تاثیرات وسیع‌تری در حوزه گردشگری داشت. با این حال تلاش داریم اثرات منفی این روز‌ها در فضای گردشگری خارجی را دفع کنیم و بتوانیم به وضعیت عادی رفت‌وآمد گردشگران و تور‌ها برگردیم.

وی با بیان اینکه به همین منظور در طول سال جاری اقدامات زیادی برای معرفی ایران در سطح جهانی با بودجه محدود وزارتخانه انجام دادیم و در همین راستا از فضای مجازی و فرصت‌های آن بهره گرفته شد، افزود: فعالان گردشگری در این زمینه مشارکت خوبی با ما داشتند و در نمایشگاه‌های مهم جهانی حاضر شدند و در کشور‌های هدف برای معرفی کشور اقداماتی صورت گرفت. تلاش ما این است که با اقدامات جدید و با همکاری تمامی فعالان گردشگری از این روز‌ها هم عبور کنیم.

مونسان در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه چند درصد تور‌های خارجی در این روز‌ها کنسل شده است؟، گفت: برخی کشور‌ها توصیه‌هایی به اتباع خود داشته‌اند و حتما اثراتی روی کنسلی تور‌های گردشگری خارجی ما داشته است. تلاش می‌کنیم وضعیت ورود تور‌های گردشگری به حالت عادی برگردد.

وی همچنین درباره برخی اخبار ضدونقیض درباره کنسلی ۷۰ درصدی این تور‌ها بیان کرد: عدد قابل توجهی از تور‌ها کنسل شده، اما نگران نیستیم، چرا که به زودی شرایط به وضعیت عادی برمی‌گردد. در بعضی کشور‌ها کنسلی بیشتر بوده و در بعضی کشور‌ها کمتر، اگر چه ما با ایجاد بازار‌های هدف جدید این موارد را جبران خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha