شرکت ۸۴ طرح از روستا‌های الیگودرز در جشنواره «دوستدار کتاب»
کد خبر: 3867868
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

شرکت ۸۴ طرح از روستا‌های الیگودرز در جشنواره «دوستدار کتاب»

گروه فرهنگی ــ رئیس ارشاد الیگودرز از شرکت ۸۴ طرح از هفت روستای الیگودرز در جشنواره «دوستدار کتاب» خبر داد.

شرکت 84 طرح از روستاهای الیگودرز در جشنواره «دوستدار کتاب»به گزارش ایکنا از لرستان، به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می‌شود.

حبیب جمشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز امروز، دهم دی در رابطه‌ با این جشنواره فرهنگی، به خبرنگاران، گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و تبیین رویکردهایی این جشنواره به افزایش همکاری‌ها و مشارکت‌ نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی، جذب سرمایه‌های موجود در بخش خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتابخوانی، طراحی برنامه‌های جذاب و مردم‌پسند در حوزه کتاب و ارتقای جایگاه مدیران فرهنگی در شهرستان‌ها اشاره کرد.

جمشیدی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاها بیان کرد و ادامه داد: با پیگیری و فعالیت‌های انجام شده در این راستا حدود  ۸۴ طرح در جشنواره دوستدار کتاب روستا و عشایر از هفت روستای الیگودرز شرکت کرده است.

رئیس اداره ارشاد الیگودرز اضافه کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی، ارائه و انجام این طرح‌ها عهده‌دار بودند که جا دارد از زحمات همه آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، بر اساس فراخوان این جشنواره، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط  با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال میان روستاییان و عشایر اجرا شده و یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم‌از اجرا شده یا پیش‌بینی‌ شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه مشخص شود. برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات به امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی برسد.

انتهای پیام
captcha