برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در بقاع متبرکه کرج
کد خبر: 3867401
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در بقاع متبرکه کرج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره اوقاف کرج از برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در بقاع متبرکه این شهرستان خبرداد و گفت: ایجاد زمینه تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسات قرآنی است.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در بقاع متبرکه کرج

علیرضا علی‌پور، رئیس اداره اوقاف کرج در گفت و گو با ایکنا از البرز از برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌کریم در بقاع متبرکه این شهرستان خبرداد و گفت: هدف از برپایی کرسی‌های تلاوت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کار و زندگی و انس با قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن و معطر کردن فضای قرآنی شهر است.
وی یکی از اهداف مهم برپایی کرسی‌های تلاوت را ارتقای سطح علمی قرا استان دانست و گفت: ایجاد زمینه تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر، از دیگر اهداف این طرح قرآنی است.
این مسئول با اشاره به اینکه کرسی‌های قرآن‌کریم به صورت هفتگی در روزهای پنج شنبه وجمعه در بقاع متبرکه شهرستان کرج برگزار می‌شود، افزود: این جلسات بعد از نماز مغرب و اعشا برگزار می‌شود و حضور برای عموم مردم آزاد است.
علی‌پور تصریح کرد: در هر یک از جلسات کرسی تلاوت قرآن‌کریم، یک مجری و یا سخنران توانمند، مفاهیم، نکات و پیام‌های مختلف آیاتی که قرار است تلاوت شود را به صورت مختصر و مفید بیان و پس از آن یکی از قراء، آیات مربوطه را تلاوت می‌کند.
رئیس اداره اوقاف کرج در پایان با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در کرج تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: با برگزاری کرسی های تلاوت قرآن‌کریم امید است تلاوت آیات روح‌بخش کلام‌الله مجید به همراه مفاهیم آن موجب انس بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم قرآنی شود.

انتهای پیام
captcha