قطر: با اخوان‌المسلمین رابطه مستقیم نداشتیم
کد خبر: 3864624
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶

قطر: با اخوان‌المسلمین رابطه مستقیم نداشتیم

گروه بین‌الملل ــ وزیر خارجه قطر گفت که دوحه هرگز از گروه اخوان‌المسلمین حمایت نکرد و ارتباطی مستقیم با اخوانی‌ها به عنوان یک حزب سیاسی نداشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از السومریه نیوز، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که این کشور هیچ وقت از گروه اخوان‌المسلمین حمایت نکرد و ارتباط مستقیمی با آن به عنوان یک حزب سیاسی نداشت، ‌چون «ما یک دولت هستیم و نه حزب سیاسی».

وی افزود: شاید اخوانی‌ها بخشی از دولت‌های منتخب باشند و در دولت‌ها حضور داشته باشند که این یک موضوع دیگری است، اما ما باید با افرادی ارتباط داشته باشیم که در این دولت‌ها کار می‌کنند.

آل ثانی در خصوص اتهامات برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر درباره حمایت این کشور از تروریسم گفت: همپیمانان ما و جامعه جهانی مطلقاً این اتهامات را قبول ندارد و ما هم آن را رد می‌کنیم، چرا که مسئله حمایت قطر از تروریست‌ها بی‌پایه و اساس است.

وزیر خارجه قطر همچنین در پاسخ به سوال مجری شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان درباره درخواست‌های برخی کشورهای عربی درباره لزوم تغییر روابط دوحه با آنکارا گفت که «دوحه حمایت کشورهایی که در زمان بحران قطر در کنار آن بودند، فراموش نمی‌کند».

 

انتهای پیام
captcha