تشکیل تعاونی مهم‌ترین راهبرد غلبه بر بیکاری است
کد خبر: 3839813
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام کریمی تبار:

تشکیل تعاونی مهم‌ترین راهبرد غلبه بر بیکاری است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه معضل اصلی کشور رفع مشکلات اقتصادی و بحث اشتغال و تولید است، گفت: تشکیل تعاونی‌ها می‌تواند از مهم‌ترین راهبردهای غلبه بر مسئله بیکاری باشد.

تشکیل تعاونی مهم‌ترین راهبرد غلبه بر بیکاری است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه امروز 12 شهریور ماه در دیدار مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: عدم سرمایه‌گذاری و نبود برنامه‌ریزی مناسب به مشکل بزرگی اقتصاد کشور تبدیل‌ شده بنابراین در راستای استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های موجود باید تلاش شود.
وی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم زمینه رونق تعاونی ها را فراهم کنیم، افزود: باید زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران به استان نیز با کمک همه مسئولان و مردم فراهم شود، در این راستا نیز کمک خواهم کرد و امید است که شاهد رونق توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.
کریمی تبار یادآور شد: تعاون بخشی است که بین بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته و قدرت ابراز وجود در برابر این سرمایه ها را ندارد و تنها با تجمیع سرمایه اندک خود سرپا ایستاده است.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی تعاونی ها در صورتی می توانند تاثیرگذار باشند که قدرت ریسک پذیری داشته و از شرایط موجود بیشترین بهره را ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام به ایام اربعین و فرصت اشتغال اشاره کرد و گفت: تردد زائران اربعین در ایلام یک فرصت طلایی برای اشتغال بخصوص در حوزه تعاونی است تا تولیدات خود را به زائران عرضه کنند.
کریمی تبار با اشاره به اینکه با وجود تردد روزانه بیش از ۲۰ هزار زائر از مرز مهران اما سهم ما از تولید کالاهای مورد نیاز زائران بسیار ناچیز است، اظهار کرد: بخش عمده ای از تولیدات و صنایع تعاونی ها در ایام اربعین قابل عرضه است اما هر ساله شاهد ارائه تولیدات استان های دیگر در کنار برپایی موکب ها و استفاده از این ظرفیت هستیم.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: برای توسعه اشتغال در کشور بخصوص استان ایلام نیازمند تغییر نگرش هستیم و چنانچه تعاونی ها نقش خدماتی خود را بدرستی ایفا کنند، می توانند از ظرفیت های موجود بهره مند شوند.
انتهای پیام
captcha