اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3837981
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی در استان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین‌بار و با پیشنهاد ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا می‌شود.

اجرای طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم در آذربایجان‌شرقی

رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی در استان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار و با پیشنهاد ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: اخیرا طی جلسه‌‌ مشترک هیئت امنای ستاد دیه با سرپرستان هیئت‌های حسینی و مادحان در آستانه‌ ماه محرم، مقرر شد، زمینه‌ی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق کمک‌های مردمی توسط هیئت‌ها فراهم شود.

تقی‌پور ادامه داد: با توجه به این‌که که صاحبان هیئت‌ها دارای شخصیت کاریزماتیک بوده و از آنجایی که عزاداران حسینی زیادی در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند، فرصت مناسبی جهت کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تاکنون هیئت‌های حسینی زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های احسان هیئت‌ها‌ و مردم را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند، گفت: هر هیئت در ایام ماه محرم، آزادی یک زندانی را تقبل می‌کند، در این راستا هیئت موکب ولی‌الله تبریز به عنوان اعلام آمادگی کرد و بدهی پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را پرداخت کرد.

تقی‌پور تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را 465 نفر زندانی بیان کرد و گفت: مجموع مبلغ بدهی این زندانیان، 145 میلیارد تومان است در صورتی که بتوانیم شش میلیارد و 500 میلیون به طور نقدی و بلاعوض پرداخت و مابقی آن را نیز از طریق اعسار به تقسیط ، گذشت رضایتمندانه‌ی شکاک و تسهیلات تامین کنیم، زمینه‌ی آزادی این زندانیان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

captcha