اسقاط پهپاد آمریکایی نشانه تولد تمدن مقتدر اسلامی و افول تمدن استکباری است
کد خبر: 3835234
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
خطیب جمعه تهران:

اسقاط پهپاد آمریکایی نشانه تولد تمدن مقتدر اسلامی و افول تمدن استکباری است

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفنه تهران، اسقاط پهپاد رادارگریز و پیشرفته آمریکایی را نشانه تولد تمدن مقتدر نظام اسلامی و افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری خواند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز 25 مردادماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به روز 31 مرداد، سالروز صنعت دفاعی گفت: این از معجزات انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه است و دنیا هم تحت تأثیر این پیشرفت است. ما در بخش‌های مختلف صنعت دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داریم و مسیرهای طولانی را یک‌شبه پیموده‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه در اسقاط پهپاد رادارگریز پیشرفته و پیچیده آمریکایی دیده شد، نتیجه کار موشک درجه دوم و سوم ما بود و می‌شد آن را با سامانه اس ـ 300 زد. جوان‌های دارای نبوغ با دل عاشق پای کار هستند و ره صد ساله را در مدت کوتاهی می‌پیمایند. یک تحلیگر خارجی بیان کرد فکر نکنید فقط موشکی پهپادی را زد بلکه نقطه عطفی است و تمدنی تمدن دیگری را تحت‌الشعاع قرار داد.

صدیقی اظهار کرد: این تولد تمدن مقتدر نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است. در هواپیماسازی هم هواپیماهای جنگی فوق تصور ساخته شده که طراح و سازنده آن داخلی است و خلبان آن شجاعانه ریسک کرد و اولین پرواز را انجام داد و با تجربه موفق به شکرانه‌اش به محضر شریف رهبر معظم انقلاب شرفیاب شد و مدال دریافت کرد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در حوزه ساخت زیردریایی‌ها، قایق‌های تندرو و حوزه مخابرات لازم است مسئولان مربوطه در نماز جمعه برای ملت ایران توضیح دهند و دل ملت و جبهه مقاومت را شاد کنند و سرافرازی ببخشند.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب گفت: خداوند در حال زمینه‌سازی ظهور و پرورش یاران امام زمان(عج) است. 5 سال است که مقاومت یمن بدون کمک هیچ کشوری و در محاصره کامل و با دست خالی با این همه مصیبت که آمریکا و سعودی‌ها و اماراتی‌ها به بار آورده‌‌‌اند، ایستاده و آنها را عاجز کرده است. اینکه اماراتی‌ها و سعودی‌ها با هم در آنجا درگیر شده‌اند نشانه فرسودگی و عجز و بدبختی آنها و پیروزی همیشگی مقاومت دینی و اسلامی است.

صدیقی بیان کرد: در این مسیر شهدای عظیمی تقدیم این راه شده که یکی از آن‌ها «حسین بدرالدین» است و ما به رهبر مقاومت یمن و ملت یمن تسلیت عرض می‌کنیم. همین‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پیروزی قطعی نصیب ملت یمن و مقاومت این ملت خواهد شد و سعودی‌ها با سرافکندگی شکست خواهند خورد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به مسئله کشمیر اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه توقع نمی‌رفت نخست‌وزیر هند خلاف قانون و عرف بین‌الملل و مصالح داخلی عمل کند. هر حکومتی سعی می‌کند ملتش با هم پیوند داشته باشد و زندگی مسالمت‌‌آمیز داشته باشند و جبهه مخالف برای خود درست نکند. این حرکت خلاف وجدان بشری، انصاف، قوانین بین‌الملل و قانون اساسی هند است.

وی تصریح کرد: ما به حکومت هند توصیه می‌کنیم در کار خود تجدیدنظر کنند. در این کار پیروزی وجود ندارد و ظلم عاقبت ندارد و مؤمنینی که مورد ظلم قرار می‌گیرند خدا حامی آن‌هاست. مسئولان هند بر خود بترسند و از این حرکت ناموزون اعلام پشیمانی کنند و به مردم آن منطقه فشاری بیش از این وارد نکنند.

صدیقی با اشاره به حضور علامه شیخ ابراهیم زکزاکی مظلوم و مقاوم با بیماری شدید در بیمارستانی در هند گفت: گویا در آنجا هم اجازه معالجه نداده‌اند. این کار با کدام وجدان بشری سازگار است؟ کدام حقوق بشر این اجازه را می‌دهد؟ این است حقوق بشر غربی، الحادی و استکباری. وقت بیداری همه ملت‌هاست که ببینند چه کسانی بر ما حکومت می‌کنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید ملی نامگذاری شده، گفت: زیرساخت‌های این مسئله باید توسط مدیران فراهم شود. یکی از این زیرساخت‌ها بالارفتن ارزش پول ملی است. مسئولان می‌گویند قیمت دلار تثبیت شده و به 11 و 12 تومان رسیده اما با این قیمت‌ها صادرات انجام می‌شود اما این صادرات ارزش‌افزوده نمی‌آورد و لذا صادرات مفید برای کشور نیست. مسئولان ارزیابی کنند و ببینند برای رونق تولید چه کرده‌اند. همچنین بخشی از پول این صادرات به گشور برنمی‌گردد و برخی نیز کارمایه قاچاق می‌شود.

وی افزود: بحمدالله با شمشیر حق رئیس قوه قضاییه مبارزه با قاچاق و فساد در حال انجام است و مسئله فساد، قاچاق و بوروکراسی‌های اداری باید جهادگرانه سامان داده شود.

صدیقی در پایان خطبه دوم فرازهایی از متن پیام امسال رهبر معظم انقلاب به حجاج را قرائت کرد.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه گفت: چون ما مخلوق و فعل خدا هستیم و در محضر خدا هستیم، سرنوشت ما به دست اوست. اولین چیزی که خدا به ما تذکر می‌دهد این است که انصاف داشته باش و خودت و هرچه داری مخلوق خداست. چطور مخلوق در محضر خالق خودش حیا نمی‌کند؟

وی با بیان اینکه خدا از وسوسه‌های درون مخلوقش نیز مطلع است، گفت: خدا القائات شیطان را که باعث لغزش انسان می‌شود می‌داند و به آن آگاه است.

صدیقی در ادامه تبریک ایام مبارک ماه ذی‌الحجه به ویژه عید غدیر گفت: مسئله ولایت خدا، واسطه فیض بین خالق هستی و مخلوق است. حضرت ابراهیم(ع) با داشتن سمت خلیل‌اللهی و نبی‌اللهی به قله و عظمتی از سوی خدا مفتخر شد که از آن مراتب او بالاتر بود؛ «انی جاعلک للناس اماما». خدای متعال امامت را جعل خودش معرفی کرده و در پایان این آیه وقتی حضرت ابراهیم(ع) در مورد استمرار امامت در ذریه‌اش از خدا درخواست یا سؤال می‌کند خدا می‌فرماید امامت عهدالله است؛ به عبارتی امامت با انتخابات و شورا درست نمی‌شود و عهدالناس نیست.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: بعضی ابعاد ولایت ملکی است که مسئله حکومت، رهبری، زمامداری و همچنین مبین حکم خدا و معارف الهی بودن و بیان حقوق از جمله آن است. اما همه اینها مقدمه این است که کاروان بشریت با کاروان عالم امکان هماهنگ کند. عالم یک مجموعه و واحد است که قرآن هم فرمود خدا یک اراده کرد و یک عالم آفرید از ازل تا ابد.

وی با بیان اینکه امر خدا در این آیه همان ولایت است، گفت: ولایت آمد تا دل‌های بشر را در یک زنجیره به هم پیوند دهد و از جامعه بشری یک واحد، یک خانواده و یک مجموعه به هم پیوسته بسازد که مبدا، مسیر و مقصد واحدی را بپیمایند.

صدیقی بیان کرد: در این راستا ولایت امام علی(ع) ابتدا در اولین خلیفه روی زمین، حضرت آدم(ع) تجلی پیدا کرد. حضرت نوح(ع) از ولایت امام علی(ع) مشتعل بود. اگر حضرت ابراهیم(ع) در آتش نمرودیان بدون هیچ تزلزلی لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شود، جلوه ولایت است. اگر موسی(ع) با عصا دریا را برای خود به فرصت و برای دشمن به تهدید تبدیل می‌کند جلوه ولایت است و اگر عیسی(ع) با دم خود مرده را زنده می‌کند، این دم خداست که از مجرای ولایت برای او صفت خالقیت را تأمین می‌کند.

وی تأکید کرد: این ولایت، مدیریت است، هدایت است، وحدت است و اوج عبودیت است. هیچ رهبری در جهان نیست که قدرت او را نگیرد اما مسئله ولایت چه ولایت نبی، چه ولایت وصی چه ولایت فقیه، عبودیت است و هرگز ضد خودش نمی‌تواند باشد.

صدیقی در ادامه به بیان برخی مناسک مهم عید غدیر مانند لباس آراسته پوشیدن، عطر زدن، تهیه بهترین غذا و هدیه برای خانواده پرداخت.

انتهای پیام

captcha