500 هزار پناهجوی روهینگیایی صاحب کارت شناسایی شدند
کد خبر: 3833624
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

500 هزار پناهجوی روهینگیایی صاحب کارت شناسایی شدند

گروه بین‌الملل ــ کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، از صدور 500 هزار کارت شناسایی برای پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که تا کنون مقامات بنگلادشی و آژانس پناهندگان سازمان ملل برای بیش از نیم میلیون پناهجوی روهینگیایی در بنگلادش کارت شناسایی صادر کرده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: این افراد که بیشتر آنها برای اولین بار ثبت نام شده‌اند، اکنون سند هویتی در اختیار دارند. این کارت‌ها که به صورت بیومتریک و غیرقابل جعل هستند به طور مشترک از سوی دولت بنگلادش و این کمیساریا برای همه افراد بالای 12 سال صادر می‌شود.

همچنین در این بیانیه اعلام شده است که این کارت‌ها نشان می دهد میانمار کشور اصلی این پناهجویان است که این امر حق بازگشت آنها به سرزمین مادری خود را تضمین می‌کند.

برآورد می‌شود، حدود 900 هزارمسلمان روهینگیایی در اردوگاه «کاکس بازار» در بنگلادش به سر می‌برند که بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، 740 هزار نفر از آنها پس از حمله ارتش میانمار به ایالت مسلمان‌نشین راخین در سال 2017 از این کشور به بنگلادش گریخته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha