لازمه تحقق صلح در جهان، حل مسئله فلسطین است
کد خبر: 3832091
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
سناتور بلژیکی:

لازمه تحقق صلح در جهان، حل مسئله فلسطین است

گروه بین‌الملل ــ رئیس انجمن دوستی بلژیک ـ فلسطین تأکید کرد که تحقق صلح در جهان در گرو حل مسئله فلسطین طبق قوانین بین‌المللی است و نباید هیچ طرح نامفهوم و غیرشفافی را در این زمینه پذیرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ سناتور پیر گالو، رئیس انجمن دوستی بلژیک-فلسطین بیان کرد که هر کشور یا طرفی در جهان بخواهد خود را فراتر از قوانین بین‌المللی ببیند، همزیستی بین کشورها را غیرممکن خواهد کرد و صلح نه فقط در خاورمیانه، بلکه در کل جهان را به خطر می‌اندازد.

سناتور گالو ضمن تأکید بر ادامه تحرکات و تلاش‌ها برای برملا کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم، اعلام کرد که دادگاهی مردمی را در بروکسل ایجاد کرده‌ایم و می‌توان از احکام قضایی صادره از این دادگاه و دفاتر دانشگاهی بلژیکی و اروپایی در محکومیت جنایات اسرائیل به نفع فلسطینیان بهره برد.

وی افزود: از سال 2000 فعالیت انجمن‌های حامی فلسطین در سراسر اروپا پررنگ‌تر شده و اکنون انجمن‌هایی در حمایت از فلسطین در تمام کشورهای اروپایی دایر شده است.

سناتور پیر گالو در ادامه گفت: باور عمومی جهانیان بر این است که اسرائیل علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زند و حقوق آنان را نقض می‌کند.

وی تصریح کرد: فعالیت انجمن‌های حامی فلسطین در اروپا موجب شده تا سیاستمداران و شخصیت‌های پارلمانی اروپایی همواره اعضای کنگره آمریکا و پارلمانی‌های اروپایی را نسبت به مسئولیت خود در زمینه دفاع از ملت فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف آن طبق قوانین و معاهدات بین‌المللی آگاه و متذکر کند.

سناتور گالو ورود ترامپ به کاخ سفید را فاجعه‌ای بزرگ و نکبتی دیگر برای ملت فلسطین دانست، زیرا او گمان می‌کند که می‌تواند با پول، فلسطینیان را بخرد و هر مناسبتی، پیشنهاداتی مالی را در مقابل سرزمین‌های اشغالی فلسطین ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

captcha