بانوی کرجی خانه خود را وقف زوج‌های طلبه کرد
کد خبر: 3831136
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

بانوی کرجی خانه خود را وقف زوج‌های طلبه کرد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: یک بانوی نیکوکار کرجی ۶ دانگ منزل مسکونی خود را در این شهرستان برای زوج‌های طلبه وقف کرد.

بانوی کرجی خانه خود را وقف زوج‌های طلبه کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این آپارتمان وقف شده در منطقه باغستان کرج قرار دارد که با متراژ ۱۱۰ متر مربع ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون  ریال دارد.

وی افزود: بانو «صغری ملکی» منزل مسکونی خود را بر حسب تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید وقف کرده است.

مهدیان گفت: بر اساس وقف نامه تنظیم شده از سوی مشاوران وقف در این اداره، مقرر شده تا زمانیکه این بانوی واقف و همسرشان در قید حیات هستند به صورت رایگان از منزل مسکونی خود استفاده و پس از فوت آن‌ها این واحد مسکونی با دریافت دو سوم اجاره‌بهای معادل قیمت روز در اختیار زوج‌های طلبه جوان قرار گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج بیان کرد: این واحد مسکونی در اختیار زوج‌هایی جوان در یکسال اول زندگی مشترکشان قرار می‌گیرد و مدت اجاره این موقوفه نباید بیش از یکسال برای هر زوج باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج اضافه کرد: این اجاره‌بها به منظور حفظ العین موقوفه(هزینه نگهداری موقوفه) دریافت می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین در وقف‌نامه این منزل آمده در صورتی‌که این موقوفه نیاز به تغییر کاربری داشت می‌توانند آن را تبدیل به احسن کرده و با همان نیت خیرات و مبرات هزینه کنند.
انتهای پیام

captcha