اعمال دینی آلزايمر را به تأخير می‌اندازد
کد خبر: 3816713
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
نتایج تحقیقی در دانشگاه پنسيلوانيا ايالات متحده تأکید می‌کند؛

اعمال دینی آلزايمر را به تأخير می‌اندازد

کانون خبرنگاران نبأ ــ پروفسور «آندرو نیوبرگ»، پزشک و پژوهشگر مطالعات دینی معاصر اذعان می‌دارد که ايمان به خداوند برای احساس امنيت و بهبود وضعيت و كار مغز بسيار مهم بوده و تغييراتی دائمی در شيوه كار مغز ايجاد می‌كند كه بيماری آلزايمر را به تأخير می‌اندازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آندرو نيوبرگ، محقق دانشگاه پنسيلوانيا در ايالات متحده در كتاب جديدی كه منتشر کرده است، می‌نویسد: ايمان به خداوند برای احساس امنيت و بهبود وضعيت و كار مغز بسيار مهم است. ايمان تغييراتی دائمی در شيوه كار مغز ايجاد می‌كند كه بيماری آلزايمر را به تأخير می‌اندازد و به انسان كمك می‌كند تا برای زندگی بهتر با محيطش سازگار شود.

وی معتقد است: ايمان با بيماری خرفتی (ضعيف‌العقل شدن به واسطه پيری) كه حاصل مرگ ناگهانی تعداد زيادی از سلول‌های مغزی است، مبارزه می‌كند، همچنانكه بيماری پاركينسون را درمان می‌كند.

بر این اساس می‌توان درک کرد که خداوند با واجب كردن نماز بر ما مسلمانان، درمانی رايگان به ما بخشيده است؛ آنجا که در قرآن کریم می‌فرماید: «حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ: بر تمام نمازها، به ويژه نماز ميانه محافظت كنيد و فروتنانه برای خدا قيام كنيد)[البقرة: 238].

به قلم: عبد‌الدائم الكحيل، قرآ‌ن‌پژوه سوری

انتهای پیام

captcha