از تجلیل در نمازجمعه تبریز تا حفظ کل قرآن
کد خبر: 3813416
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

از تجلیل در نمازجمعه تبریز تا حفظ کل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ زهرا خبازی که ۱۲ بهار زندگیش را سپری کرده یکی از رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی است، دختر محجوبی که دانش‌آموز کلاس ششم دبستان بوده و یکی از افتخارات علمی و قرآنی مدرسه «شهید افتخاری» پایگاه هوایی تبریز است.

از تجلیل در نمازجمعه تبریز تا حفظ کل قرآن

زهرا خبازی که ۱۲ بهار زندگیش را سپری کرده یکی از رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی است. دختر محجوبی که دانش‌آموز کلاس ششم دبستان بوده و یکی از افتخارات علمی و قرآنی مدرسه «شهید افتخاری» پایگاه هوایی تبریز است. وی به کمک پدر و مادرش از 6 سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده و در مدت 5 سال آن را به اتمام رسانده است.

زهرا خبازی یکی از نوجوانانی قرآنی است که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ توسط  حجت‌الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز در نماز جمعه تجلیل شده است. وی با استفاده از قلم قرآنی حفظ قرآن را آغاز کرده است به طوری که خودش می‌گوید: استفاده از قلم قرآنی خیلی کمکم کرد، آیات را چندین بار می‌شنیدم و سپس حفظ می‌کردم و بستگی به سختی یا راحتی آیات و سوره‌های قرآنی مدت زمان حفظ در هر روز باهمدیگر متفاوت بود. بعد از اتمام حفظ یک آیه به سراغ آیه دیگر می‌رفتم تا اینکه می‌دیدم حفط یک سوره تمام شده است.

وی اضافه می‌کند: با مطالعه داستان‌های قرآنی در مورد زندگی پیامبران متوجه شده‌ام هیچوقت قرآن و اهل بیت(ع) جدا از همدیگر نیستند.

این حافظ کل قرآن از آنجایی که در درس‌هایش نیز دانش‌آموز موفق و ممتازی است، می‌گوید: سعی می‌کنم با رفتار خوب، مثبت و مخصوصاً حفط حجاب به دوستانم درس عملی داده باشم تا آن‌ها مرا به‌عنوان یک الگو بپذیرند و آیات قرآنی باعث تاثیر‌پذیری دوستان و هم کلاسی‌هایم می‌شود. همچنین در کنار این موضوعات به دوستانم نیز در خواندن قرآن و سایر دروس کمک می‌کنم.

وی اکنون در کنار فعالیت‌های قرآنی خود در کلاس ورزش والیبال نیز ثبت نام کرده و آن را ادامه می‌دهد و به دوستان و همسن و سالان خود توصیه می‌کند با قرآن کریم انس بگیرند و قرآن بخوانند و به آن عمل کنند و بهتر است در کنار حفظ قرآن به معنای آن توجه کرده و به آن عمل کنند.

زهرا کارنامه قابل قبولی هم در مسابقات قرآنی دارد به طوری که باید گفت: کسب رتبه اول حفظ ۲۰ جزء در مسابقات آموزش و پرورش ناحیه ۵ در سال ۹۷، کسب رتبه سوم مسابقات استانی آموزش و پرورش در سال گذشته در کارنامه قرآنی وی دیده می‌شود و درخشش او در مسابقات قرآنی ارتش نیز قابل توجه است.

کسب رتبه اول ۲۰ جزء در مسابقات نیروی هوایی ارتش( نهاجا) در سال ۹۷، کسب رتبه اول ۲۵ جزء نیروی هوایی ارتش در سال ۹۶ و کسب رتبه دوم مسابقات حفظ قرآن کریم کل ارتش (‌آجا) در سال ۹۷ برگ زرین دیگری به موفقیت ها و افتخارات او افزوده است.

وی در مورد شیرین‌ترین آیات قرآنی که مدام با خود تکرار می‌کند، گفت: آیات ۴۰ و ۴۳ سوره احزاب و آیات ۱۶و ۱۷ سوره لقمان را خیلی دوست داشته و مدام آن‌ها را زمزمه می‌کنم و با خواندن آیاتی که اوضاع جهنم را توصیف می کنند خوف بر دلم می‌نشیند.

حفظ کل قرآن کریم برای پدر و مادر زهرا آن قدر ارزشمند بود که آن‌ها برایش جشن قرآنی گرفتند آن چنان که مادر زهرا می‌گوید: دخترم در سال ۹۱ حفظ قرآن را شروع کرد و در مهرماه سال ۹۶ آن را به اتمام رساند و ما برای اینکه این موضوع را برای همیشه به یک خاطره ماندگار تبدیل کنیم ۲۱اسفندماه سال ۹۶ یک جشن قرآنی در قالب مولودی‌خوانی و زیارت عاشورا با حضور دوستان و اقوام برگزار کردیم.

رباب خبازی مادر زهرا با اشاره به ثبت‌نام دخترش در مهدکودک، گفت: دخترم زهرا چهارساله بود که تصمیم گرفتم در مهدکودک ثبت‌نام کنم قبل از ثبت‌نام در مهد کودک متوجه شدم در پایگاه هوایی کلاس‌های آموزش قرآن به زبان اشاره برای نونهالان دایر است؛ بنابراین او را با شور و شوق فراوان در کلاس‌های اشاره‌ای آموزش قرآن ثبت نام کردم و به همین ترتیب کلاس‌های قرائت و روخوانی ادامه دادیم.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها زیر نظر مؤسسه جامعة‌القرآن قم شعبه تبریز بود، بعد از اتمام کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی کلاس‌های حفظ در همان مؤسسه جامعة‌القرآن آغاز شد و ۳۰ نفر از نونهالان در کلاس‌های حفظ ثبت نام کردند که از این ۳۰ نفر تنها دو نفر تا پایان این راه را طی کرده و موفق به حفظ کل آیات نورانی قرآن کریم شدند.

خبازی اظهار کرد: دخترم زهرا از سن ۶ سالگی و با شور و علاقه خاص شروع به حفظ کرد. آن‌ها در ابتدا جزء۳۰ و ۲۹ را تحت نظر و آموزش بانو کلاهی آغاز کردند و این دو جزء را با هم حفظ کردند بعد از اتمام این دو جزء از جزء اول شروع کرده و در طی ۵ سال و زمانی که وارد کلاس پنجم می شد حفط کل قرآن کریم را تمام کرد.

مادر زهرا تشویق و همراهی والدین در موفقیت فرزندان را عامل اصلی موفقیت فرزندان ذکر کرد و گفت: بدون شک همراهی پدر و مادر در این راه بسیار مؤثر است، اگر پیگیری والدین نباشد قطعاً موفقیت‌های زیادی کسب نمی‌شود، با توجه به اینکه پدر زهرا یک فرد نظامی بوده و مسئولیت‌ها و ماموریت‌های زیادی دارد شاید نتواند به صورت حضوری در همه مراسم و کلاس‌ها حضور پررنگی داشته باشد ولی همیشه با تشویق‌ها و دلگرمی‌های خود دخترمان را برای ادامه این کار تشویق و حمایت می‌کند. و من نیز به‌عنوان مادر سعی می‌کنم همیشه حامی و پشتیبان او باشم.

مادر زهرا درباره خاطرات حفظ قرآن دخترش می‌گوید: زمانی که دخترم سوره یاسین را حفظ می‌کرد گفت مادر بیا با هم این سوره را حفظ کنیم، من هم قبول کردم ما دو نفری حفظ کرده و به همدیگر تحویل می‌دادیم.

وی درباره استفاده از فضای مجازی توسط خود و دخترش می‌گوید: وقتی انسان بیکار باشد و اوقات فراغت زیادی داشته باشد به سراغ فضای مجازی می‌رود اگر خانواده‌ها برای فرزندان خود برنامه‌ریزی خوب و مفیدی داشته باشند فرزندان وقتی برای سیر کردن در فضای مجازی ندارند.

انتهای پیام

captcha