برنامه‌ریزی برای راه‌انداری مرکز مطالعات عراق در آینده‌ی نزدیک
کد خبر: 3812972
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
یاری خبر داد:

برنامه‌ریزی برای راه‌انداری مرکز مطالعات عراق در آینده‌ی نزدیک

گروه فرهنگی - رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام گفت: طی کسب مجوز رشته کارشناسی‌ارشد مطالعات عراق و راه‎اندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک، روابط علمی و بین‌المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاه‎های کشور عراق در سطح بالایی توسعه خواهد یافت.

برنامه‌ریزی برای راه‌انداری مرکز مطالعات عراق در آینده‌ی نزدیک
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، سیاوش یاری، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام امروز اظهار کرد: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای 55 عضو هیأت علمی در قالب 8 گروه آموزشی، 11 نفر پرسنل و 1563 دانشجو شامل 1010 نفر در مقطع کارشناسی، 453 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 57 نفر در مقطع دکتری، 16 دانشجوی خارجی و 27 نفر در پردیس خودگردان است.
وی گفت: در این مدت 480 مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، 338 مقاله در همایش ‎ های ملی و بین المللی و 65 عنوان کتاب تألیفی و ترجمه توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی به چاپ رسیده است .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام، افزود: در چهار سال گذشته ه 41  نشست علمی و کارگاه آموزشی برگزار شده، دو نفر از اعضای هیأت علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور  و یک دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی داخل کشور اعزام شده ‎ و سه دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه ‎ های دیگر برای گذراندن دوره فرصت تحقیقاتی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی  پذیرش شده ‎ اند .
یاری درباره فعالیت انجمن ‎ های علمی دانشگاهی مستقر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار کرد: پنج انجمن علمی دانشگاهی در این دانشکده فعالیت دارند که  چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راه ‎ اندازی شده ‎ اند و در مجموع فعالیت ‎ های خوبی داشته ‎ اند، اما در این میان انجمن دانشگاهی جامعه شناسی جایگاه ویژه ‎ ای دارد .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی با بیان اینکه در این مدت دو همایش ملی در این دانشکده برگزار شده، گفت: همایش ملی  گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان در سال 1394 و نشست علمی مناسبات فرهنگی ایران و عراق با حضور اساتید و صاحب ‎ نظران ایرانی و عراقی در آذرماه سال 1397 با محوریت اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
یاری درباره توسعه روابط علمی و بین المللی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تصریح کرد: هم‌اکنون 16 دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و اساتید گروه ادبیات و زبان فارسی در سطح وسیعی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه فعالیت دارند و  با کسب مجوز رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق و راه ‎ اندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک، روابط علمی و بین المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاه ‎ های کشور عراق در سطح بالایی توسعه خواهد یافت .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در زمینه راه ‎ اندازی رشته های جدید، گفت: در چهار سال گذشته مجوز راه ‎ اندازی پنج رشته تحصیلی شامل کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مدیریت ورزشی گرفته شده است .
یاری ارتقاء کیفیت آموزش از طریق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشی از طریق راه اندازی سیستم حضور و غیاب الکترونیکی، جذب اعضای هیأت علمی جدید، برگزاری کرسی ‎ های علمی – ترویجی و نقد و مناظره، توسعه روابط علمی با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاری همایش ‎ های ملی و بین المللی و راه ‎ اندازی مجله مطالعات عراق را از جمله برنامه ‎ های آینده‌ی این دانشکده عنوان کرد.
انتهای پیام
captcha