تشکیل کمیته سه جانبه به منظور نظارت بر واردات و توزیع کاغذ
کد خبر: 3812926
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
انتظامی خبر داد:

تشکیل کمیته سه جانبه به منظور نظارت بر واردات و توزیع کاغذ

گروه ادب ــ رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ از نشکیل یک کمیته سه جانبه متشکل از سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و نماینده کارگروه ساماندهی کاغذ خبر داد و گفت: نظارت بر توزیع از ابتدا توسط ستاد تنظیم بازار بر عهده کارگروه ساماندهی کاغذ گذاشته شد، برهمین اساس یک کمیته سه‌جانبه تشکیل شد که از این هفته کار خود را آغاز می‌کند تا بتوانیم نظارت بر توزیع را قوی‌تر می‌کنیم تا کاغذ‌ها به بازار سیاه نرود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.
در پایان این جلسه حسین انتظامی رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد موضوع توزیع کاغذ اظهاراتی را دیروز اعلام کردند، گفت: دیروز پیشنهاد شد که نحوه توزیع زینک از سوی دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دو معاونت تخصصی این وارتخانه منتقل شود.
رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ درباره قیمت تمام شده کاغذ نیز تصریح کرد: کارگروه ساماندهی کاغذ بر روی این موضوع اشراف کامل دارد، برای همین منظور کمیته سه‌جانبه‌ای متشکل از سازمان حمایت، سازمان تعزیرات و نماینده کارگروه ساماندهی کاغذ به این موضوع رسیدگی می‌کنند و بخشی عظیمی از مشکل توزیع حل خواهد شد.
وی در مورد تایید نهایی ارز ٤٢٠٠ تومانی برای کاغذ وارداتی نیز اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر معاون اول رئیس جمهور قرار شد به اندازه مصرف مطبوعات و ناشران واردات کاغذ با ارز ٤٢٠٠ باشد، این نشان می‌دهد که نظام و دولت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند، طبعا مسیر واردات بخشی در گمرک خواهد بود که با حضور نماینده گمرک در کارگروه به محض ورود کاغذ میزان وارداتی به سیستم اعلام می‌شود و کار‌های مرتبط با ترخیص آن انجام می‌شود.
انتظامی در رابطه با توزیع نامتناسب زینک در بازار آزاد و فروش آن در بازار سیاه نیز افزود: در این راستا مسائلی در کارگروه امروز نیز مطرح شد، خوشبختانه برای محموله‌ای که در حال حاضر در گمرک بارگذاری شده است موضوع قیمت‌گذاری نیز انجام شد و چنانچه کسی پیش از این قیمت‌گذاری کالایی را با ارز نیمایی یا ٤٢٠٠ تومانی وارد کرده باشد و برخلاف قیمت مصوب گذشته توزیع کرده باشد قطعا توسط کمیته سه جانبه ذکر شده تحت پیگرد خواهد بود.
رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ در مورد ثبت سفارش‌ها و توزیع آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: موضوع ثبت و توزیع سفارشات کاغذ روزنامه با معاونت امور مطبوعاتی است، اما توزیع کاغذ بین ناشران با معاونت امور فرهنگی خواهد بود، ستاد کارگروه ساماندهی کاغذ نیز جایگاه هماهنگی دارد، همچنین توسط کمیته سه جانبه تشکیل شده نیز موضوع نظارت قوی‌تر خواهد شد.
وی در مورد وضعیت بازار آزاد پس از توزیع کاغذ نیز یادآور شد: نظارت بر توزیع از ابتدا توسط ستاد تنظیم بازار بر عهده کارگروه ساماندهی کاغذ گذاشته شد، کمیته سه‌جانبه ذکر شده نیز از این هفته کار خود را آغاز می‌کند و نظارت بر توزیع قوی‌تر می‌کنیم تا کاغذ‌ها به بازار سیاه نرود، زیرا کاغذ‌ها باید در دو بخش به دست مصرف‌کنندگان واقعی و از سوی دیگر به ناشران و اهالی رسانه برسد.
انتظامی ادامه داد: البته کارگروه ساماندهی کاغذ از مردادماه سال گذشته تشکیل شده است و موضوع نظارت بر توزیع زینک در ادامه کار به این کارگروه سپرده شد، همکاری خوب بین دستگاه‌ها باعث شد تا این وظیفه نیز بر دوش کارگروه گذاشته شود، همه می‌دانیم که زینک یک کالای مکمل است و باید به آن توجه شود و در جلسه امروز نیز در مورد برخی محموله‌های وارد شده کار قیمت‌گذاری صورت گرفت.
وی در مورد توزیع کاغذ بین مطبوعات و شائبه توزیع بیشتر کاغذ‌ها بین روزنامه‌های دولتی نیز گفت: طبعا معاونت مطبوعاتی براساس شاخص‌های خود کاغذ موجود را توزیع می‌کند، اما براساس سیاست شفاف‌سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این معاونت هم موظف است پس از توزیع فهرست موردنظر را منتشر کند تا ابهامات برطرف شود.
انتهای پیام
captcha