«التنزیل»؛ مؤسسه‌‌ای برای آموزش‌ قرآن به پیروان تمامی مذاهب
کد خبر: 3812904
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
فعال قرآنی پاکستان عنوان کرد:

«التنزیل»؛ مؤسسه‌‌ای برای آموزش‌ قرآن به پیروان تمامی مذاهب

گروه بین‌الملل ـ نماینده مؤسسه قرآنی «التنزیل» پاکستان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، هدف این موسسه را آموزش کلام وحی به پیروان تمامی مذاهب اسلامی در این کشور ذکر کرد.

به گزارش ایکنا؛ «فرهت عباس حیدری»، نماینده موسسه قرآنی التنزیل پاکستان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در این باره گفت: این مؤسسه 10 سال است که در زمینه قرآنی فعالیت دارد.
 
وی افزود: مرکز این مؤسسه شهر لاهور است، اما در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی و اسلام آباد نیز فعالیت دارد.
 
به گفته وی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز، آموزش روخوانی قرآن کریم است، علاوه بر این در زمینه حفظ قرآن، روان‌خوانی، تجوید و قرائت نیز فعالیت دارد. همچنین مدرسه‌ای قرآنی در لاهور داریم که قصد داریم آن را به نخستین دانشگاه قرآنی پاکستان تبدیل کنیم.

فرهت عباس تاکید کرد: این مدرسه و دانشگاه به‌هیچ فرقه‌ای محدود نیست و نخواهد بود و پیروان تشیع و اهل‌سنت در آن شرکت می‌کنند؛ درس‌ها طوری طراحی شده که با عقاید هیچ فرقه‌ای تضاد ندارد.

نماینده موسسه «التنزیل» در ادامه گفت: برخی کتاب‌های ما ترجمه کتاب‌های آموزشی فارسی است. مانند کتاب سه جلدی «آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» نوشته حمید صفارهرندی، سید هادی محدث و ابوالفضل علامی که در مدارس اهل‌سنت و مدارس رسمی در لاهور، کراچی، فیصل آباد و چند شهر دیگر پاکستان نیز برای آموزش قرآن تدریس می‌شود.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از 20 هزار نفر در کارگاه‌های قرآنی موسسه ما شرکت کرده‌اند و هزینه این موسسه از طرف مردم تامین می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha