بازار گرم افطاری دادن در تانزانیا
کد خبر: 3812888
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
نمایشگاه چهاردهم/

بازار گرم افطاری دادن در تانزانیا

گروه فرهنگی- دانشجوی فقه و معارف جامعه المصطفی العالمیه گفت: در کشور تانزانیا افطاری دادن بازار گرمی دارد و هر شب چه در مساجد و چه در پارک‌ها و فضای باز از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه سفره‌های افطاری برای روزه داران پهن می‌شود.

بازار گرم افطاری دادن در تانزانیامحمد بکری دانشجوی فقه و معارف جامعه المصطفی العالمیه از کشور تانزانیا در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص آداب و رسوم مسلمانان تانزانیا در ایام ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در کشور تانزانیا افطاری دادن بازار گرمی دارد و هر شب چه در مساجد و چه در پارک‌ها و فضای باز از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه سفره‌های افطاری برای روزه داران پهن می‌شود.
وی بیان کرد: در بین اقوام و خویشان علاوه بر مراسم دعوتی که دارند مرسوم هست که هر کس غذایی بپزد و سپس همه دور هم جمع می شوند و با هم و در کنار هم افطاری می‌کنند.
بکری ادامه داد: غذای اصلی مردم بیشتر گوشت بز، شتر، گاو و مرغ است و کمتر از برنج استفاده می‌شود و در هنگام افطار بیشتر ازغذاهای محلی و بومی مختص به هر منطقه استفاده می‌شود.
این دانشجوی فقه و معارف جامعه المصطفی العالمیه در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت امام علی(ع) بیان کرد: مراسم عزاداری امیرالمومنین(ع) تنها توسط شیعیان در حوزه علمیه و مساجد شیعیان برگزار می‌شود، اما مراسم شب قدر را همه مسلمانان حضور یافته و در شب‌های 19،21 و 23 به احیاء و شب زنده‌داری می‌پردازند، ضمن اینکه سحری دادن در شب‌های قدر نیز بین مسلمانان مرسوم است.
دانشجوی فقه و معارف جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بزرگترین اعیاد در تانزانیا عید فطر و قربان است، اظهار کرد: عید فطر در تانزانیا به مدت 7 روز جشن گرفته می‌شود و همه در روز عید فطر پس از اقامه نماز عید به دید و بازدید و احوالپرسی اقوام و خویشان می‌روند.عیدی دادن بزرگترها به کوچکترها نیز از رسومات مردم تانزانیا درعید فطر است.

برپایی متفاوت نمایشگاه قرآن در تانزانیا
بکری در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن و کم و کیف آن در تانزانیا تصریح کرد: نمایشگاه قرآن در تانزانیا تنها در قالب سه موضوع شامل تفسیر، قرائت و حفظ قرآن از دهه دوم ماه مبارک رمضان به مدت 5 الی 10 شب برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن فقط در دارالسلام، پایتخت تانزانیا مرسوم است که با حضور شرکت کنندگانی از سه حوزه تفسیر، قرائت و حفظ و به شیوه مسابقه برگزار و در پایان از 5 تا 10 برگزیده درهر رشته با اهداء جوایزی تقدیر می‌شود که البته بازدیدکننده زیادی نیز دارد.

انتهای پیام

captcha