تاکید بر اصول اخلاقی و تربیتی ضمن معرفی ادیان و مذاهب
کد خبر: 3812883
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
رئیس المصطفی در دیدار علمای آیین سیک در هندوستان؛

تاکید بر اصول اخلاقی و تربیتی ضمن معرفی ادیان و مذاهب

گروه حوزه‌های علمیه - رئیس المصطفی در سفر به هند، ضمن بازدید از برخی از مراکز دینی و آیینی، در دیدار با شخصیت‌های مذهبی هندوستان بر ضرورت افزایش همکاری علمی و گفت‌وگوی ادیان جهت دست‌یابی به معنویت، اخلاق و صلح جهانی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در بازدید از مجموعه بزرگ مذهبی در دهلی گفت: رفتار محبت‌آمیز و دوستانه شما عزیزان، نشانه روابط مستحکم تاریخی، فرهنگی و تمدنی ملت ایران و هند است و فرهنگ زندگی مسالمت‌آمیز ادیان، که در هند دیده می‌شود، می‌تواند فرصت و ظرفیت بسیار مهمی برای گسترش همکاری علمی و فرهنگی دوجانبه باشد.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر پیروان ادیان، به ویژه در زمینه‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، ابراز کرد: هدف عالی و رسالت بزرگ همه انبیا و اولیای خدا، دعوت انسان‌ها به زندگی سعادتمندانه و گسترش ارزش‌های اخلاقی و انسانی بوده است. ما امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند همکاری هر چه بیشتر پیروان ادیان برای مبارزه با افراطی‌گری و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان با یکدیگر در جهان هستیم.
رئیس جامعه‌المصطفی با تأکید بر آمادگی جامعه‌المصطفی برای تقویت گفت‌وگوی ادیان اظهار کرد: با توجه به مذاکرات انجام‌شده در این دیدارها آمادگی داریم علاوه بر همکاری آموزشی و پژوهشی، در زمینه شناخت ادیان، سمینار مشترک علمی با همکاری مراکز دینی و آکادمیک ایران و هند، با موضوع بررسی ارزش‌های اخلاقی معنوی در اسلام و آیین‌های هندی داشته باشیم.
سپس یکی از روحانیون دینی آیین سیک گفت: بسیاری از ارزش‌های دینی و اخلاقی آیین سیک، برگرفته از آموزه‌های اسلامی است و به همین دلیل، می‌توان اشتراکات زیادی بین آیین سیک و اسلام، به ویژه در مسائل اخلاقی و تربیتی و ارزش‌های انسانی، دید و ما آماده همکاری بیشتر با ایران و جامعه‌المصطفی در خصوص اشتراکات و گفت‌وگوی ادیان به منظور شناخت بیشتر و همکاری دوجانبه هستیم.
یادآور می‌شود که در این دیدار مقرر شد نمایندگی جامعه‌المصطفی در هند اقدامات لازم را برای مذاکرات تکمیلی و برنامه‌ریزی، با هدف برگزاری این سمینار مشترک با پیروان ادیان هندی انجام دهد و در ادامه این دیدارها، رئیس جامعه‌المصطفی از بخش‌های مختلف این مراکز دینی بازدید کرد و با فعالیت‌های فرهنگی و دینی آنان آشنا شد.
انتهای پیام

captcha