نمایش ظرفیت مساجد؛ این بار در حوزه ازدواج/ نمایشگاه قرآن میزبان طرح «با هم تا بهشت»
کد خبر: 3812805
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

نمایش ظرفیت مساجد؛ این بار در حوزه ازدواج/ نمایشگاه قرآن میزبان طرح «با هم تا بهشت»

‌‌گروه جامعه ــ مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خدمات این بخش برای خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از این خدمات طرح «با‌هم تا بهشت» است که توسط بنیاد ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد به اجرا گذاشته شده است.

ابوالفضل اقبالی، مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به خدمات این بخش و ضرورت آموزش به خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، گفت: امسال سعی کردیم تا خدمات بخش خانواده را با طرح جدیدی به بازدیدکنندگان ارائه کنیم و بر همین اساس ۴۰۰ متر فضا را به این بخش اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در این فضا بخشی را به گالری و کار‌های گرافیکی با محتوای خانواده، تربیت فرزند، روابط زوجین و مانند این‌ها اختصاص دادیم و بخشی را هم به فضای کارگاهی و پخش تیزر و کلیپ اختصاص دادیم. همچنین شب‌ها بعد از افطار کارگاه‌های مهارت‌افزایی ویژه زوجین را داریم.
 
مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به غرفه‌های این بخش هم گفت: غرفه‌هایی را در این بخش داریم که فعالان حوزه خانواده می‌توانند طرح‌های جدید خود را به مخاطبان عرضه کنند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح با‌هم تا بهشت اشاره کرده که یکی از مهمترین طرح‌های حمایتی و آموزشی بنیاد ملی خانواده است.

اقبالی تصریح کرد: طرح «با‌هم تا بهشت» توسط بنیاد ملی خانواده به عنوان یک سازمان غیر دولتی و مستقل و با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد از طریق مساجد شهر تهران به اجرا گذاشته شده است. دلیل انتخاب مسجد هم برای اجرای این طرح، وجود این پایگاه اجتماعی و مردمی در جای جای محلات شهر و نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی جوانان و زوج‌های جوان است.

وی اضافه کرد: مساجد به دلیل دارابودن مکانی با تأسیسات و امکانات لازم برای هماهنگی در اجرای برنامه، امکان استفاده از مراکز فرهنگی در نزدیک‌ترین مکان به مسجد، توانایی در جلب مشارکت مردم برای اجرای طرح و پایدار کردن آن با توجه به اعتماد به مردم و توانایی در جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران در تامین هزینه‌های اجرای طرح انتخاب شدند.

مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه طرح با هم تا بهشت امکانی دست‌یافتنی با دسترسی فراوان و آسان است تا زوج‌های جوان با یکدیگر در فضایی مفرح و خاطره‌انگیز مروری را بر مهارت‌های زندگی مشترک داشته باشند، اظهار کرد: با فراگیری این طرح امیدواریم زوج‌های جوان بتوانند سالیان دراز در کنار یکدیگر با آرامش و احترام متقابل خوش و خرم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح با هم تا بهشت در سطح شهر تهران آغاز شده و پذیرای زوج‌های جوان است که عقد کرده و یا یک سال از ازدواجشان می‌گذرد، گفت: این افراد می‌توانند برای ثبت‌نام و حضور در برنامه‌های جذاب و متنوع اقدام کنند. در این طرح هر ماه یک برنامه در نزدیک‌ترین پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده نسبت به محل زندگی زوج‌های جوان ارائه می‌شود که بصورت کلی شامل برنامه‌های مختلفی است.

اقبالی در ادامه گفت: همایش آشنایی با برنامه‌های طرح با هم تا بهشت و خدمات، امتیازات و روش‌های استفاده از آنها، اردوی یک‌روزه همراه با تفریحات با نشاط ورزشی و فرهنگی، ماهیگیری و تیراندازی، بازی‌های گروهی و دونفره، پذیرایی بین برنامه‌ها و نیم‌روز در فضایی مفرح و دونفره با حضور زوج‌های جوان و اساتید و مشاوران حاضر در اردو، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و جشنواره پایان دوره همراه با برنامه‌های پر نشاط فرهنگی و هنری، ارائه خدمات تست و مشاوره ویژه زوج‌های شرکت‌کننده و در نهایت ارائه تسهیلات و وام ارزان قیمت به زوج‌های جوانی که در برنامه‌ها حضور فعال و مستمر دارند از خدمات این طرح است.

مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه عرضه کالای منزل بصورت قسطی، ارزان و آسان برای زوج‌های شرکت کننده در برنامه‌های با هم تا بهشت فراهم است، افزود: زوج‌های جوان شرکت‌کننده در برنامه‌ها براساس امتیازاتی که با حضور فعال در مراحل و برنامه‌های متنوع و مفرح طرح و مشارکت در اجرای بهتر برنامه‌ها در پایگاه‌ها کسب می‌کنند، از امکاناتی همچون وام، اردوها، خرید قسطی کالا، سفر‌های سیاحتی و زیارتیِ، سینما، تئاتر، استخر و سایر خدمات به صورت رایگان و یا ارائه تخفیف مناسب برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: آدرس طرح «با هم تا بهشت» در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها bahamtabeheshtt@است و علاقه‌مندان می‌توانند با سایت www.behesht.family ثبت‌نام و از این خدمات بهره‌مند شوند.

اقبالی در ادامه به سایر خدمات این غرفه در نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: ما اتاقی را تحت عنوان متاهلانه داریم که در آن محتوای ویژه زوجین، مانند روابط زناشویی از طریق پوستر‌ها، مشاوره‌ها و مانند آن ارائه می‌شود. همجنین اتاقی را تحت عنوان نشاط در خانواده داریم که در آن بازی‌هایی که در خانه می‌توان انجام داد و نشاط و شادابی را با خود به همراه دارد ارائه می‌شود.

وی اضفه کرد: در این بازی‌ها به خانواده‌ها آموزش می‌دهیم تا با فرزندان خود چگونه بازی کنند و یا چه بازی‌های سالم و نشاط آوری را می‌توانند تجربه کنند؛ همچنین استدیویی را هم داریم که تجربه‌های زوجین موفق را دریافت می‌کنیم و از آن‌ها کلیپ‌هایی را تهیه و به سایر زوجین می‌دهیم. در این دوره سعی کرده‌ایم که یک هم‌افزایی را بین فعالان حوزه خانواده و مخاطبان آن‌ها که خانواده‌ها هستند برقرار کنیم.

مدیر بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با تاکید بر اینکه محوریت فعالیت‌های ما در این دوره از نمایشگاه قرآن این بوده که کنش‌گران فعال در حوزه خانواده را گرد هم آوریم تا برای مخاطبان خود ارائه محصول و فعالیت کنند، گفت: از این طریق لینکی بین آن‌ها برقرار می‌شود که در نهایت می‌توانند در طول سال هم خانواده‌ها از خدمات این مراکز و فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha