برگزیدگان مسابقات قرآن دبی امشب تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3812751
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

برگزیدگان مسابقات قرآن دبی امشب تجلیل می‌شوند

گروه بین‌الملل ـ نفرات برتر بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی امشب طی مراسمی معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این مسابقات، امشب(29 اردیبهشت‌ماه) در اتاق صنعت و بازرگانی دبی برگزار می‌شود.
 
سامی قرقاش، رئیس واحد روابط عمومی مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی، در این باره گفت: تلاوت برخی از شرکت‌کنندگان سخنرانی کمیته برگزارکننده، سخنرانی شخصیت اسلامی سال جایزه دبی، پخش فیلم مستند، تجلیل از 10 حافظ برتر این دوره از رقابت‌ها و در پایان تجلیل از جمعه الماجد، شخصیت اسلامی برگزیده سال مسابقات قرآن جایزه دبی از بخش‌های آیین اختتامیه است.
 
در این دوره از مسابقات 88 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند که نمایندگان 8 کشور روسیه، تاتارستان، نروژ، سودان جنوبی، باربادوس، اسلواکی، کوزوو و آلبانی به دلیل عدم تسلط در حفظ در آزمون ارزیابی اولیه رد شدند و نتوانستند در سکوی مسابقات حاضر شوند.
 
در آخرین شب مسابقات که جمعه‌شب(27 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، ایمن شکری ابراهیم از تونس، ابراهیم بوکار کومارا از سنگال، عبدالله علوان بن اسماعیل از مالزی، احمد بن سعید علی بن راشد الصوافی از عمان، اسامه کوندی از گینه کوناکری و عادل عقوب از بواتسوانا در سکوی مسابقات حاضر شدند و به سؤالات کمیته داوران پاسخ دادند.
 
احمد الزاهد، رئیس واحد رسانه جایزه قرآن دبی، نیز در این باره گفت: شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بین 6 تا 21 سال سن داشتند که همگی از حافظان کل قرآن بودند و کمیته‌ داوران نیز متشکل از استادان متخصص در حوزه علوم قرآن بود.
 
وی افزود: بودجه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، بیشترین میزان بودجه رقابت‌های قرآنی در سطح جهان است، به‌ گونه‌ای که به نفرات برتر این رقابت‌ها حدود یک میلیون دلار جایزه اهدا می‌شود.
 
یادآوری می‌شود، بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از شامگاه سه‌شنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در رشته حفظ کل قرآن آغاز شد و «محمدرضا ولی محمدی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌‌ها بود که ۲۴ اردیبهشت‌ماه با حضور در جایگاه متسابقین به سؤالات هیئت داوران پاسخ داد.
 
به نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب ۲۵ هزار درهم امارات، ۲۰۰ هزار درهم و ۱۵۰ هزار درهم جایزه اهدا می‌شود و نفرات چهارم تا دهم نیز مبلغ ۳۵۰ هزار درهم امارات جایزه دریافت می‌کنند و ۲ هزار درهم نیز به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
 
همچنین، در مسابقات قرآن جایزه دبی همه ساله یکی از علما و فضلای جهان اسلام به‌ عنوان «شخصیت اسلامی سال» انتخاب می‌شود که امسال «جمعه ماجد»، از فعالان اجتماعی و علمی امارات، با توجه به خدمات و دستاوردهای او در امارات و کشورهای عربی به این لقب دست یافت.

انتهای پیام
captcha