امیدبخشی؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگاران
کد خبر: 3812714
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

امیدبخشی؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگاران

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: انتظار می‌رود خبرنگاران و رسانه‌های داخل کشور در انتشار اخبار خود بر تقویت نظام و امیدبخشی به مردم توجه داشته باشند.

تقویت نظام و امیدبخشی؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگارانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی درویشی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، عصر شنبه، 28 اردیبهشت‌ماه در دیدار با تعدادی از مدیران رسانه‌ای استان لرستان، اظهار کرد: امروزه با توجه به حجم بالای اتفاقات و اخبار و لزوم اطلاع‌رسانی سریع و دقیق به افراد جامعه، رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری بر افکار انسان‌ها دارند.
وی با بیان این‌که رسانه‌های غربی برای رسیدن به اهداف خود از انواع ابزار تبلیغی که در اختیار دارند نهایت استفاده را می‌کنند، گفت: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که امپریالیسم خبری برای جریان‌سازی در ارتباط با یک موضوع خاص به‌صورت کاملاً هماهنگ عمل کرده است.
حجت‌الاسلام درویشی با تأکید بر این‌که بیشتر اوقات رسانه‌های غربی بر روی یک تیتر خبر در یک راستا حرکت می‌کنند، افزود: امروز در کنار رسانه‌های رسمی شاهد گسترش فضای مجازی هستیم که تأیید صحت و سقم اطلاعات منتشر شده در آن بسیار مشکل است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان کنترل فضای مجازی و اطلاعات منتشر شده از این طریق را بسیار مفید دانست و بیان کرد: در صورت توجه نکردن به عرصه فضای مجازی خطرات ناشی از آن گریبان‌گیر ما می‌شود.
وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: انتظار می‌رود خبرنگاران و رسانه‌های داخل کشور در انتشار اخبار خود بر تقویت نظام و امیدبخشی به مردم توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام درویشی افزود: اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع می‌تواند فضای جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده و از بروز بسیاری از شایعات جلوگیری کند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که دشمن در شرایط فعلی بر انجام کارهای رسانه‌ای سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، اظهارکرد: دشمنان ما با ترویج اخبار کذب و شایعات سعی در بر هم زدن اوضاع کشورمان را دارند.
وی با بیان این‌که خبرنگاران وکیل مستضعفان هستند، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران انقلابی خط مقدم نظام هستند و باید در بیان مشکلات و نیازمندی‌های مردم به گوش مسئولان تلاش کنند.
حجت‌الاسلام درویشی با ابراز خشنودی از پوشش خبری بسیار خوب اخبار مربوط به سیل اخیر در چند شهر کشور، گفت: اکثر رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیمای مرکز لرستان در پوشش اخبار مرتبط با سیل از جنبه‌های مختلف به‌خوبی عمل کردند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: پوشش خبری مناسب حادثه سیل نشان داد با همدلی در کار رسانه می‌توان به‌خوبی در جامعه جریان‌سازی کرد و در جهت رفع مشکلات، اطلاع‌رسانی‌های به‌موقعی انجام داد.

در بخشی از این مراسم، از تعدادی از خبرنگاران لرستانی که به‌طور ویژه و خاص خبرهای مربوط به فعالیت سپاه لرستان در مناطق سیل‌زده استان را انعکاس داده بودند، با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha