جایگاه ویژه حافظان قرآن در سنگال و مالاوی
کد خبر: 3812690
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
در نشست نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

جایگاه ویژه حافظان قرآن در سنگال و مالاوی

گروه بین‌الملل ــ دو تن از طلاب جامعة المصطفی(ص)العالمیه از سنگال و مالاوی طی نشستی در بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، فرهنگ کشورهای خود در آموزش قرآن را تبیین و ملت‌هایشان را دوستداران حافظان قرآن برشمردند.

آماده//سنگال و مالاوی؛ دو کشور دوستدار حافظان قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین بخش نشست «فرهنگ ملل مختلف در آموزش قرآن» امشب(28 اردیبهشت ماه) در غرفه جامعة المصطفی(ص) بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران برگزار و در آن فرهنگ دو کشور سنگال و مالاوی در آموزش روخوانی و حفظ قرآن تبیین شد.

«داوود تال سیدی»، از طلاب جامعة المصطفی(ص) از کشور سنگال طی سخنانی در این نشست، فرهنگ کشورش در حفظ قرآن را توضیح داد و گفت: حفظ قرآن در سنگال اهمیت ویژه‌ای دارد و حافظان قرآن از جایگاه والایی در این کشور برخوردارند.

وی افزود: جایگاه حافظان قرآن در این کشور به گونه‌ای است که حافظان قرآن را برای ازدواج با دخترانشان ترجیح می‌دهند و مردم دوست دارند دامادشان حافظ قرآن باشد.

داوود تال سیدی تصریح کرد: حافظانی که در مسابقات قرآن مقام کسب می کنند، با استقبال مواجه شده و از محبوبیت خاصی برخوردارند؛ نمونه این مسئله زمانی دیده شد که مردم از یکی از حافظان سنگالی که در مسابقات مالزی اول شد، استقبال گرمی داشتند.

وی تأکید کرد: اگر یکی از حافظان قرآن در مسابقات، مقامی کسب کند، به او هدایای نقدی و غیر نقدی اهدا می شود و حتی چک چند میلیونی دریافت می کند. منطقه ای نیز داریم که مخصوص پرورش حافظان قرآن است و حافظان با علاقه و بدون چشمداشت به آنجا رفته و قرآن حفظ می کنند.

«هارون فرناندو»، از حافظان کل قرآن کشور مالاوی نیز در نشست امشب غرفه جامعة المصطفی(ص) در نمایشگاه قرآن سخنرانی کرد و گفت: در مالاوی آموزش طی دو هفته تا یک ماه الفبای روخوانی قرآن آموزش داده می‌شود و پس از آشنایی با الفبای قرائت، گام‌های بعدی برای حفظ آیات برداشته می شود.

وی افزود: در مالاوی اگر کسی حافظ قرآن باشد، هدایای زیادی دریافت می‌کند و این هدایا  نقدی و غیر نقدی اعم از موتور و دوچرخه بوده و با این کار قرآن آموزان به حفظ آیات تشویق شده و گام‌هایی جدی برای حفظ بر می‌دارند.

هارون فرناندو همچنین تصریح کرد: در کلاس‌های قرآن، شرکت کنندگان برای حفظ، باهم رقابت می‌کنند و این سنتی است که در این کلاس‌ها به شکلی پر رنگ دیده می‌شود.

بنا بر این گزارش، تلاوت سید سعید رحیمی، قاری بین‌المللی قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن جامعة المصطفی(ص) العالمیه پایان بخش این نشست بود و قرار شد در شب‌های آینده طلاب جامعة المصطفی از دیگر کشورهای جهان نیز فرهنگ آموزش قرآن در کشور خود را در قالب نشست‌های مشابه در همین غرفه تشریح کنند.

یادآور می‌شود؛ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ معنای زندگی» همزمان با ماه رمضان از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا چهارم خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha