مسابقه «از پیام امام رضا(ع) به شیعیان» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3812584
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
غرفه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌کند؛

مسابقه «از پیام امام رضا(ع) به شیعیان» در نمایشگاه قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول غرفه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مسابقه «از پیام امام رضا(ع) به شیعیان» در این غرفه خبر داد.

مهدی دشتی‌نژاد، مسئول غرفه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌های نمایشگاهی این آستان مقدس، گفت: هر سال سعی می‌کنیم فعالیتی که در نمایشگاه ارائه می‌دهیم، متفاوت از سال‌های گذشته باشد. امسال در این غرفه به نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) که در حقیقت خطاب به شیعیان است، پرداخته‌ایم.
وی ادامه داد: در واقع متن نامه در 17 بخش، تقسیم‌بندی شده است که مطابق با هر قطعه یک حدیث و یا فرازی از قرآن همراه با طرح‌های گرافیکی در قالب تابلو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است و مسابقه «از پیام امام رضا(ع) به شیعیان» از محتوای این تابلو‌ها برگزار می‌شود که در پایان نمایشگاه به 40 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
دشتی‌نژاد اظهار کرد: همچنین از دیگر فعالیت‌های این غرفه معرفی قسمت‌های مختلف آستان مقدس عبدالعظیم(ع) در قالب پخش کلیپ و بروشور است تا مخطبان اطلاعات بیشتری از فعالیت‌های این آستان مقدس، کسب کنند.
وی ادامه داد: اجرای طرح «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» ویژه کودکان زیر 12 سال، خطاطی رایگان مزین به آیات قرآن و نام‌های ائمه اطهار(ع) و هدیه به بازدیدکنندگان، اجرای گروه تواشیح به مناسبت شب‌های وفات حضرت خدیجه(س)، میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر از دیگر فعالیت‌های این غرفه است.
مسئول غرفه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به هفتمین سال حضور این آستان مقدس در نمایشگاه قرآن، گفت: یکی از دلایل حضور ما در این نمایشگاه این است که بتوانیم حضرت عبدالعظیم(ع)، امامزاده حمزه و امامزاده طاهر(ع) را بهتر به مردم بشناسانیم.
وی افزود: معرفی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از دیگر ضرورت‌های حضور ما در این نمایشگاه است تا مردم بتوانند از ظرفیت‌های این مرکز آموزشی بهره‌مند شوند.
دشتی‌نژاد در مقایسه نمایشگاه امسال با دوره‌های پیشین، اظهار کرد: نمایشگاه امسال از لحاظ غرفه‌بندی و استفاده از سازه‌های مذهبی و قرآنی، بسیار شکیل‌تر از سال‌های گذشته است.
الهام مهران‌راد
انتهای پیام
captcha