پدیده شاندیز ظرفیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در سال آینده دارد
کد خبر: 3812523
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

پدیده شاندیز ظرفیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در سال آینده دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: شهر پدیده شاندیز این ظرفیت را دارد که در سال آینده برگزارکننده نمایشگاه قرآن و عترت مشهد باشد.

پدیده شاندیز ظرفیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در سال آینده داردابوالفضل انتظاری، مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال توانستیم با همکاری و مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جشنواره بزرگ رمضانی و همچنین نشست‌های قرآنی و حدیثی را برگزار کنیم، تجربه خوبی برای ما فراهم شد که می‌تواند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: بنابراین پدیده شاندیز می‌تواند ظرفیت داشته باشد که نمایشگاه قرآن سال آینده و همچنین نشست‌های قرآنی و حدیثی را در ابعاد وسیع‌تر و متنوعی برگزار کند چرا که تمام زیرساخت‌های لازم را به لحاظ فناوری، فصای لازم از جمله دپارتمان‌ها، ساختمان‌ها و... در این شهر وجود دارد.
مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز عنوان کرد: با توجه به اینکه مجموعه ما مجموعه‌ای فرهنگی و گردشگری است، از جمله شئونی که برای این مکان تدوین شده، مباحث فرهنگی است که ما باید از ظرفیت‌های فراهم آمده آن استفاده کنیم. بر همین اساس به برگزاری اینگونه نشست‌‎ها و همچنین مباحث پژوهشی و آموزشی روی آوردیم که در حال حاضر این نشست‌ها در قالب‌های مختلف در حال برگزاری است و به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز سعی بر آن است موضوعات قرآنی را مدنظر قرار دهیم.
انتظاری تصریح کرد: یقینا با توجه به اینکه متولی این مباحث قرآنی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سیاستی را مبنی بر اینکه در ماه مبارک رمضان نباید قاریان بین‌المللی به کشور دعوت شوند، لحاظ نموده و بر اساس سیاست‌های بکار گرفته شده، مجوز برگزاری این جشنواره داده شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن مشهد در حال برگزاری است، قطعا قاریان بین‌المللی ممتاز جهان اسلام از کشورهایی مانند اندونزی، پاکستان و... نیز در آن حضور خواهند داشت و ما هم سعی کردیم از این ظرفیتی که به دلیل برگزاری نمایشگاه قرآن فراهم شده، استفاده و در جشنواره رمضانی پدیده از آن‌ها دعوت کنیم. در این جشنواره هر شب با حضور و مدیریت یکی از قاریان به ترتیل‌خوانی قرآن کریم پرداخته می‌شود.
مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز بیان کرد: علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن کریم سعی شد نشست نخبگانی که به موضوعات پژوهشی و حدیثی می‌پردازد را در حاشیه جشنواره بزرگ رمضانی شهر پدیده برگزار کنیم که در این نشست‌های تخصصی برخی از اندیشمندان داخلی و خارجی شرکت کردند و آن دسته از افرادی که نتوانستند حضور داشته باشند نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این مباحث قرآنی مشارکت داشتند.
انتظاری خاطرنشان کرد: در واقع موضوعاتی که برای این نشست انتخاب شده، در قالب موضوعات قرآنی، تاریخی، حدیثی و نهج‌البلاغه است که هریک از اسلام‌شناسان و اندیشمندان در جهان اسلام و همچنین اندیشمندان اسلامی مقیم اروپا به هر روشی نظرات خود را در این نشست‌ها منعکس می‌کنند. امیدواریم در پایان این نشست‌ها بتوانیم از این تجارب در جهت ایجاد جامعه‌ای قرآنی و پژوهشی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: البته ما جشنواره قرآنی رمضانی را از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و مختصات خاصی برای آن تعریف کرده بودیم. گفتنی است که در کنار این جشنواره نمایشگاه گل و گیاه، بازی‌های رایانه‌ای قرآنی و همچنین جنگ شادی قرآنی نیز در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha