«آیات قرآن کریم» با خودکار توسط خوشنویسان یزدی کتابت شد
کد خبر: 3812464
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
در نمایشگاه علوم قرآنی یزد؛

«آیات قرآن کریم» با خودکار توسط خوشنویسان یزدی کتابت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در حاشیه نمایشگاه علوم قرآنی شهر یزد در محل حسینیه صاحب‌الزمان، ۵۰ نفر از خوشنویسان یزدی قرآن کریم را با خودکار و خط زیبای نستعلیق به نگارش در می‌آورند.

گرچه کلام وحی خود به خود بر روی خواننده تاثير می‌گذارد، اما اين حقيقت را نمی‌توان پنهان داشت که «الخط الحسن يزيد الحق وضحاً»؛ خط نيکو بر روشنی حق می‌افزايد. اين سخنی از رسول گرامی اسلام است.
به يقين پيرآيه خوشنويسی و زيبا نويسی اهميت بسياری داشته است که پيامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) پيروان خويش را به خوشنويسی تشويق فرموده‌اند، چنان که از پيامبر رحمت نقل شده است: هر کس آيه بسم الله الرحمن الرحيم را برای بزرگداشت خداوند به خطی خوش بنويسد، بخشيده خواهد شد.
در حاشیه نمایشگاه علوم قرآنی شهر یزد که در محل حسینیه صاحب الزمان محمودآباد در حال برگزاریست، غرفه کتابت آیات قرآن کریم با خودکار و خط نستعلیق نظرمان را جلب کرد. در همین راستا با مدیر غرفه به گفت‌وگو نشستیم.

کتابت «آیات قرآن کریم» با خودکار توسط خوشنویسان یزدی

سیدرضا مروستی‌زاده، مدیر آموزشگاه تک کرشمه قلم با سابقه تدریس بیش از 18 سال با اشاره به کتابت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: این اقدام یکی از کارهایی است که در راستای زیبا نویسی صورت می‌گیرد چرا که قرآن نسبت به خط فارسی دارای کلمات سختری است و باعث می‌شود خوشنویسان پیشرفت زیادی داشته باشند.
وی ادامه داد: در این راستا در این نمایشگاه شرکت کردیم و ان شاءالله در ده شب نمایشگاه، 50 نفر از خوشنویسان قرآن را با خودکار و خط زیبای نستعلیق به نگارش در می‌آورند.
مروستی‌زاده افزود: این آموزشگاه تاکنون هنرجوهای زیادی داشته و در سال گذشته بیش از دو هزار نفر آموزش خوشنویسی با خودکار و مداد در تمام سنین را فرا گرفته‌اند.

کتابت «آیات قرآن کریم» با خودکار توسط خوشنویسان یزدی

مدیر آموزشگاه تک کرشمه قلم گفت: هنر خوشنویسی حس خوبی به انسان می‌دهد، حس آرامش، اعتماد به نفس، عرت نفس، خلاقیت، تمرکز و باعث می‌شود با زبان دست با دیگران ارتباط برقرار کنیم.
وی ادامه داد: ما خط‌های فارسی شامل شکسته، نستعلیق، نثر و لاتین را آموزش می‌دهیم و هنرجوهای ما در9 جلسه خط ویژه لاتین را فرا می‌گیرند.
مروستی‌زاده بیان کرد: به لطف خداوند متعال و برکت قرآن تاکنون در کشور و استان عملکرد خوبی داشته‌ایم و همچنان در خدمت مردم و همشهریان هستیم.
یادآور می‌شود نمایشگاه علوم قرآنی شهر یزد که از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده تا دوم خردادماه جاری هر شب از ساعت21 الی یک بامداد میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha