ایتام خراسان‌شمالی خانه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3812453
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

ایتام خراسان‌شمالی خانه‌دار می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌‌شمالی گفت: تمامی مددجویان و خانوارهای دارای یتیم استان طی سال آینده خانه‌دار می‌شوند.

ایتام خراسان‌شمالی خانه دار می‌شوند

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، ‌با اشاره به برنامه‌های فراگیر این نهاد در جهت رفع مشکل مسکن همه مددجویان و همچنین خانه‌دار شدن همه خانوارهای دارای یتیم تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: طی سال آینده هیچ مددجوی تحت حمایت این نهاد بدون مسکن یا ساکن مسکن نامناسب نخواهد بود.
وی با بیان اینکه طبق نیازسنجی صورت گرفته ۷۵۰ خانوار این نهاد نیازمند ساخت مسکن مقاوم هستند، افزود: این در حالی است که به دلیل آسیب‌های سیل و بارندگی امسال منازل یک هزار خانوار مددجو نیز دچار آسیب شدند که امسال برای تمامی این خانوارها مسکن مقاوم و استاندار ساخته می‌شود.
وی بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه کمیته امداد خراسان‌شمالی با سپاه نیز ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستایی این نهاد ساخته می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌‌شمالی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر توانمندسازی مددجویان در اولویت کاری این نهاد قرار گرفته است، گفت: تأمین مسکن مناسب و ایجاد اشتغال‌زایی دو رویکرد اصلی کمیته امداد در این زمینه است که در این راستا ۴۷۳ خانوار مددجوی تحت حمایت این نهاد طی سال گذشته صاحب‌خانه شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۹ مسکن روستایی و ۱۶۴ مسکن شهری برای مددجویان کمیته امداد این استان خریداری و احداث ‌شده است، افزود: یک هزار و ۵۲۱ واحد مسکونی نیز تعمیر و مرمت‌ شده است.
الهی‌راد میزان اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدها را ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد، ادامه داد: این اعتبار از محل منابع دولتی، کمک‌های مردمی ازجمله زکات و صدقات، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی تأمین‌ شده است.
انتهای پیام

captcha