مستند «نماز آیت‌الله بهجت» به مرحله نهایی جشنواره رادیویی رومانی راه یافت
کد خبر: 3812405
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

مستند «نماز آیت‌الله بهجت» به مرحله نهایی جشنواره رادیویی رومانی راه یافت

گروه حوزه‌های علمیه ــ مستند «نماز آیت‌الله بهجت» با عنوان عارف بالحق که مرتضی نمازی، تهیه‌کننده رادیو معارف، آن را تولید کرده این بار در کشور رومانی و در جشنواره رادیویی «پری نووا» به مرحله نهایی راه یافت.

مستند «نماز آیت‌الله بهجت» به مرحله نهایی جشنواره رادیویی رومانی راه یافتبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، مستند نماز آیت‌الله بهجت با عنوان عارف بالحق که مرتضی نمازی، تهیه‌کننده رادیو معارف، آن را تولید کرده و در جشنواره رادیویی پری مارولیچ کرواسی به مرحله نهایی راه یافته بود، این بار در کشور رومانی و در جشنواره رادیویی پری نووا به مرحله نهایی رسید.

این جشنواره در خرداد ماه 98 در شهر بخارست رومانی به مدت شش روز برگزار می‌شود. این مستند که در بخش کوتاه جشنواره به مرحله نهایی راه یافته فقط 8 رقیب دیگر دارد.

نمازی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به چنین جشنواره‌هایی، که می‌تواند راهی برای تبلیغ دین و تشیع باشد، گفت: در غرب مخاطب روش سنتی تبلیغ منبر و خطابه  فقط مسلمانان مسجدی هستند، اما اکنون با روش‌های نوین می‌توان به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت. باید در عرصه‌هایی وارد شویم که مخاطبمان تمامی مردم کشورهای غربی باشد، نه فقط جاهایی که مسلمانان حضور دارند.

وی افزود حضور در جشنواره‌های فیلم و رادیو نیز می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. یکی از حضار در جشنواره کرواسی که بی‌دین بود به من گفت: بسیار جالب است که شخصیتی مانند آیت‌الله بهجت با اینکه محبوبیت بی‌نظیری داشته اما از این محبوبیت سوء استفاده نکرده است.

مستند کوتاه عارف بالحق که حال و هوای نماز آیت‌الله بهجت را روایت می‌کند، به نحوه حضور معنوی و بی‌توجهی ایشان به اطرافش در نماز می‌پردازد. گریه‌هایی که ایشان در نماز داشتند و اذکاری که می‌گفتند در این مستند روایت شده است.

اختتامیه جشنواره رادیویی رومانی 17 خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha