حجتالاسلام قاسم رامش، مدیر دارالقرآن سپاه ناحیه اهر در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 150 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این دارالقرآن حاضر میشوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و تربیت مربی از گرایشهای آموزشی قلمداد میشوند.
وی افزود: کلاس معنوی قرآن انسان را با معرفت و عاشق میکند. هر کس میخواهد معنی عشق به الله را بفهمد، بايد با کاروان قرآن و قرآنيان همسفر شود و جرعهای از آن را بنوشد.
وی با اشاره به پایههای سنی قرآنآموزان این دارالقرآن بیان کرد: قرآنآموزان در پایه سنّی نوجوان و جوان در کلاسهای آموزشی حاضر میشوند.
حجتالاسلام رامش، از مقدمه فراگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم گفت و ادامه داد: مقدمه فراگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با قواعد مقدماتی زبان قرآن است. منظور از قواعد مقدماتی، صرف و نحو و دستور زبان عربی نیست. بلکه منظور آشنایی با حروف، آواها، علامتهای نگارشی و از این دست قواعد است.
مدیر دارالقرآن سپاه ناحیه اهر، تجوید را در صحت قرائت تاثیرگذار دانست و یادآور شد: تجوید مجموعه قوانین و دستورالعملهایی است که به صحت قرائت متن قرآن مربوط میشود و لازمالاجراست.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان میفرمایند: كسى كه در درونش چیزى از قرآن نیست، دلش مانند خانه ویران است.
حجتالاسلام رامش ضمن بازگو کردن مهمترین اثر حفظ قرآن، تأکید کرد: مهمترین و عمدهترین اثر حفظ قرآن درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلط بر همه آیات، ارتباط آنها را نیک در مییابد و در پرتو آن درکی بهتر و درستتر از قرآن به دست میآورد. هر چه حافظ قرآن بر آیات و ارتباط وبازیابی آنها مسلط تر باشد، بهتر میتواند نظر قرآن درباره یک موضوع را به دست آورد، پس مفسران حافظ قرآن، بهتر و دقیقتر میتوانند قرآن را تفسیر کنند و تفسیرشان از تفسیر مفسران غیر حافظ جامعتَر و دقیقتَر است.
انتهای پیام