دولت برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌ریزی جدی داشته باشد
کد خبر: 3812338
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

دولت برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌ریزی جدی داشته باشد

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که دولت باید برنامه‌ریزی جدی و عملی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد، گفت: دشمن می‌خواهد با جنگ روانی ما را از مسئله اصلی کشور که مسئله اقتصاد است غافل کند و باید با اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه قدم برداریم.

hبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و تبریک به‌مناسبت سالروز ولادت باسعات امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت، دستگیری از نیازمندان و بذل و بخشش را از ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و اظهار کرد: مردم لرستان و مسئولان در این ایام باید به مردم محروم به‌ویژه سیل‌زدگان استان که در دمای چهل درجه زیر چادر زند گی می‌کنند، بیش از پیش رسیدگی کنند.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) شیعیان را به سه جمله سفارش می‌کند، اول این‌که نسبت به محرمات الهی عفیف و پاکدامن باشید تا عابد و بنده خدا باشید، دوم آن‌که نسبت به آن‌چه را که خدای متعال برای شما مقدر کرده راضی باشید تا غنی و بی‌نیاز باشید و سوم نسبت به همسایگان و دوستان نیکی کنید تا مسلمان باشید .
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که سفارش امام علی(ع) نیز همین است که می‌فرماید شما را به خدا نسبت به حق همسایه کوتاهی نکنید، اگر می‌خواهید مسلمان باشید به فکر همسایه باشید، ادامه داد: امام حسن‌مجتبی(ع) همچنین می‌فرماید بهترین روزهای جوانمرد روزی است که افرا نیازمند به او مراجعه می‌کنند و او نیاز، نیازمندان را برطرف می‌کند، جوانمردی در بخشش است، جوانمردی در احسان و نیکی کردن است .
وی با اشاره به هفته کمک به محرومان و نیازمندان، بیان کرد: توجه به نیازمندان وظیفه همه مسلمانان است، ما وظیفه داریم به نیازمندان حتی در قالب دعا، کمک کنیم، امام علی (ع) فرمود که یتیمان را فراموش نکنید، سیره ائمه کمک به نیازمندان بوده است، ما باید کمک به نیازمندان را به عادت همیشگی خود تبدیل کنیم.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران در مراسم افطاری، گفت: رهبر فرمودند که مطمئن باشید جنگی در کار نیست، جنگ نظامی در کار نیست، نه ما اهل جنگ هستیم و نه آمریکا حال جنگیدن دارد، بی‌خود بعضی‌ها دل مردم را خالی نکنند، برخی به‌دنبال اهداف خود بوده و می‌خواهند دل مردم را خالی کنند.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مطلب دوم فرمودند از مذاکره نیز خبری نیست، بدانید که دیگر با آمریکا ما مذاکره‌ای نداریم، مذاکره با آمریکا سم است به‌ویژه مذاکره با این دولتمردان آمریکا سم مضاعف است، چراکه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود .
وی با تاکید بر این‌که آن‌ها می‌خواهند که از نقاط قوت خود دست بکشیم و می‌گویند که هسته‌ای نداشته باشید، موشک دوربُرد نداشته باشید، توان نظامی نداشته باشید، در منطقه فعالیت نکنید و نفوذ نداشته باشید، افزود: پس دو مطلب مسلم است یکی این‌که از جنگ خبری نیست و دوم آن‌که از مذاکره هم خبری نیست .
آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: یمنی‌ها گفتند که ما امروز خودمان این تجهیزات را داریم و فکر نکنید که ایران پهباد به یمن می‌دهد، امروز طرفداران جمهوری اسلامی در دنیا فراوان هستند، مبارزان ضد استکباری در دنیا فراوان هستند، امروز مقابله با آمریکا و اسرائیل خواسته تمام مسلمانان آزاده دنیا است .
وی با بیان این‌که به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن «هارت و پورت» می‌کند، سر و صدا می‌کند، فشار آورد، اما وقتی‌که ما در برابرش محکم بایستیم عقب‌نشینی می‌کند، افزود: آمریکایی‌ها باید این مطلب را کاملاً به گوش خود فرو کنند که ایران هر حرفی بزند عمل می‌کند و تا آخر در برابر تجاوزات آن‌ها ایستادگی خواهد کرد .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: آن‌چه که امروز وظیفه همه است توجه به مشکلات اقتصادی است، دولت باید برنامه‌ریزی جدی و عملی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد، رهبری فرمودند که به‌صورت جدی این امر پیگیری شود، باید مردم هم با رونق تولید، کسب و کار، کار و تلاش بر مشکلات اقتصادی غلبه پیدا کنند و مبادا دشمن ما را از اهداف اصلی باز بدارد، دشمن می‌خواهد با جنگ روانی ما را از مسئله اصلی کشور که مسئله اقتصاد است غافل شویم و باید با اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام

captcha