مشکلات اقتصادی کشور ریشه در آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3812312
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در آسیب‌های اجتماعی دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه اهواز، با بیان اینکه ابرچالش ما در نظام جمهوری اسلامی آسیب‌های اجتماعی است و مشکل اقتصاد هم ریشه در این مسئله مهم دارد، گفت: اعتیاد، تضعیف بنیان خانواده و طلاق، بزهکاری، فحشا، بیکاری، فقر، هنجار شکنی و قانون‌شکنی، اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی از جمله این آسیب‌های اجتماعی هستند.

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز 27 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بزرگترین ثمره ماه مبارک رمضان و یک ماه عبادت خداوند، تقوا است؛ فضیلتی که ریشه بسیاری از صفات نیک و دوری از رذایل اخلاقی است. تقوا موجب افزایش رزق انسان ها می شود و به او بصیرت می بخشد.

وی ادامه داد: امامان معصوم ما از ما می خواهند کوشش ما در به دست آوردن مقام تقوا باشد؛ چون اعمال تنها با تقوا پذیرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به بیان یک مسأله شرعی پرداخت و گفت: امتحان مدارس و دانشگاه ها، تمرین ورزش و گرمای هوا موجب نشود فرد از روزه ماه رمضان؛ این واجب الهی کوتاهی بکند و خانواده ها متوجه این موضوع باشند جون این مسائل راهکار شرعی دارد. پدر و مادر می توانند زمینه ای فراهم کنند تا فرزند آنها دچار معصیت نشود، راهش این است که بعد از نماز صبح و تا پیش از اذان ظهر دست فرزند را بگیرند، چهار فرسخ از شهر دور شوند و فرزندشان آنجا بخورد و برگردد. بعد از ماه رمضان هم قضای روزه را به جا بیاورد. نمی شود به بهانه گرمای هوا یا امتحان انسان از واجب الهی شانه خالی کند. درباره روزه خواری آشکار نیز باید محترمانه تذکر داده شود اگر این تذکر ها مکرر شود فضای شهرهای ما معنوی خواهد شد.

موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مساله سیل و پساسیل اظهار کرد: مهم ترین مساله امروز ما در خوزستان، پرداختن به مساله پساسیل است. امسال ما در حالی ماه مبارک رمضان را آغاز کردیم که بخش قابل توجهی از هم استانی های ما در سخت ترین شرایط زندگی می کنند. این حقیر در کنار مسئولان با برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده و کامل خواهد شد، در اسرع وقت به این مهم خواهیم پرداخت.

 امام جمعه اهواز افزود: یکی از مهم ترین چالش ها در عصر ما، بحث آسیب ها و مفاسد اجتماعی است. حتی مساله اقتصاد که مشکل اول کشور است ریشه در این آسیب اجتماعی دارد. به بیان رهبر معظم انقلاب، مساله آسیب های اجتماعی یکی از بیماری هایی است که اگر زمان بر آن بگذرد و علاج نشود عمیق تر می شود. اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی استو تضعیف بنیان خانواده و طلاق، بزهکاری، فحشا، بیکاری، فقر، هنجار شکنی و قانون شکنی همه از آسیب های اجتماعی هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تصریح به اینکه اشرافی گری و حقوق های نجومی دست کمی از آسیب های اجتماعی ندارند، گفت: مستی اشرافی گری تشدید کننده آسیب های اجتماعی است. همه ما می دانیم ابرچالش ما در نظام جمهوری اسلامی آسیب های اجتماعی است و مشکل اقتصاد ما ریشه در این مسئله مهم دارد.

وی ادامه داد: بیان درد شاید خیلی مهم نباشد، رهبر انقلاب می فرمایند به مسئله آسیب های اجتماعی به گونه ای نگاه کنیم که گویی این آسیب ها درون خانواده ما هستند. به تعبیر مقام معظم رهبری اهتمام ما به وضعیت مردم باید مثل اهتمام ما به وضعیت خانواده خودمان باشد. یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی نباید شب و روز بشناسد باید تلاش کند مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کند. کلید مفقوده حل مشکلات به تعبیر رهبر انقلاب این است که ما مسئولان، مردم را خانواده خود فرض کنیم.

موسوی فرد تصریح کرد: بعضی از کسانی که ناآگاهانه یا مغرضانه وضعیت کنونی جامعه را منتسب به رهبری می کنند، با اینکه خود مخاطب اول این مساله هستند، به این پرسش ها پاسخ بدهند که کدام توصیه اقتصادی مقام معظم رهبری غیر علمی و غیر کارشناسی بوده؟ ثانیاً آیا این توصیه ها عملی شده و نتیجه نگرفتیم که بخواهیم ایشان را مسئول این قضایا بکنیم؟

وی با تاکید بر اینکه باید در چارچوب قانون مطالبه گر باشیم، گفت: در بحث آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی اول مخاطب ما مسئولان هستیم و باید با توصیه ها و راهکارهای مقام معظم رهبری بتوانیم این مشکلات را از خود دور کنیم.

امام جمعه اهواز درباره آمریکا و مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است. اگر مفهوم سم را خوب متوجه شویم آن وقت هر روز شاهد این بیچارگی هایی که در فضای مجازی توسط عمله های داخلی مبنی بر مذاکره با آمریکا و ترساندن مردم منتشر می شود، نبودیم. آن زمان که خاور میانه میدان تسلط آمریکا و استکبار جهانی بود گذشت. خلیج همیشه فارس و تمامی مدیترانه دیگر جولان گاه آمریکا نخواهد بود. خطاب به آمریکا می گوییم شما در چهل ساله گذشته تمام مولفه های قدرت خود را به میدان آوردید تا کمر این ملت شریف را زیر فشارهای خود خم کنید اما بدانید اگر بیش از قبل دست از پا خطا کنید، مردم ایران اسلامی برای همیشه شما را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد. 

انتهای پیام

captcha