۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌جنوبی؛ چشم انتظار یاری خیران و گذشت شاکیان
کد خبر: 3812259
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌جنوبی؛ چشم انتظار یاری خیران و گذشت شاکیان

گروه اجتماعی_ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: در سطح زندان‌های استان ۱۷۵ زندانی جرائم عیرعمد با بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به علت بدهی مالی غیر کلاهبرداری و ۴۷ نفر به علت مهریه و نفقه و یک نفر به علت دیه در زندان هستند.

۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌جنوبی؛ چشم انتظار یاری خیران و گذشت شاکیانعلی هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ستاد دیه به صورت مردمی اداره می‌شود و هفته‌ای یک نوبت یا دو نوبت پرونده‌های زندانیان را بررسی می‌کند.

وی افزود: در سطح زندان‌های استان ۱۷۵ زندانی جرائم عیرعمد با بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به علت بدهی مالی غیر کلاهبرداری و ۴۷ نفر به علت مهریه و نفقه و یک نفر به علت دیه در زندان هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی با بدهی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در استان آزاد شدند.

هاشمی با بیان اینکه قسمتی از این آزادی‌ها با گذشت شکات و قسمتی با ارائه تسهیلات ستاد دیه استان صورت گرفت، تصریح کرد: با تلاش مددکاران اجتماعی استان‌ها و مددکاران ستاد دیه رایزنی‌هایی با شکات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره با اینکه سال گذشته جشن گلریزان در شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس و بیرجند برگزار شد، افزود: ۳۰ اردیبهشت ماه جاری نیز جشن گلریزان در تالار ماهان بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ۳۱ اردیبهشت در زندان طبس، یک خرداد در زندان قاین و در زندان‌های نهبندان و فردوس نیز این جشن‌ها برگزار می‌شود.

هاشمی ادامه داد: سال گذشته از محل برگزاری این جشن‌های گلریزان، ۱۳۵ زندانی جرائم غیرعمد که بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بدهی داشتند، آزاد شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این جشن‌ها حضور خداکثری مردم خیر و نیک اندیش استان را داشته باشیم، یادآور شد: هدف از برکزاری این جشن‌ها ایجاد این فرهنگ در مردم است که این زندانیان، بدهکارند و بزهکار نیستند.

انتهای پیام

 

 

captcha